معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی ندسا در گفت‌و گو با خبرگزاری دفاع مقدس:

پیروزی انقلاب اسلامی معادلات آمریکا در منطقه را بهم ریخت

ناوسالار یکم پاسدارغلامحسین داستان گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در جزیره ثبات آمریکا در منطقه، که سرنگونی مهم‌ترین حافظ منافع غرب در خاورمیانه و منطقه حساس خلیج فارس را در پی داشت، باعث بهم ریختن تمام معادلات نظام دو قطبی در دنیا شد.
کد خبر: ۱۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۹ - 10February 2014

پیروزی انقلاب اسلامی معادلات آمریکا در منطقه را بهم ریخت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، ناوسالار یکم پاسدارغلامحسین داستان معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی ندسا در گفتو گو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: از عوامل اقتدار وسیاسی هر کشوری وجود نیروهای مسلح با انگیزه و با همت آماده رزم می باشد که رژیم طاغوت شاهنشاهی از آن بی بهره بود. عمده نیرهای مسلح کشور در زمان وقوع انقلاب جوانان آگاه ومتدینی بودند که با ترک پادگانها و مراکز نظامی به دستور امام خمینی (ره) کمک شایانی به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی کردند.

وی افزود: نمونه بارز آن بیعت جمعی از همافران نیروی هوایی ارتش با امام (ره) در روز۱۹ بهمن ۱۳۵۷ میباشد که رژیم شاه به ناچار تصمیم گرفت با گارد ویژه شاهنشاهی خود در روز ۲۰ بهمن ۱۳۵۷ به آنان حمله کند و در واقع غالب بدنه نیروهای مسلح با همه تبلیغات مسمومی که رژیم پهلوی بر علیه امام راحل ومردم انقلابی کرده  بود، با امام و مردم همراه بوده و برضد شاهنشاهی مبارزه کردند.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی ندسا خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در جزیره ثبات آمریکا در منطقه، که سرنگونی مهمترین حافظ منافع غرب در خاورمیانه و منطقه حساس خلیج فارس را در پی داشت، باعث بهم ریختن تمام معادلات نظام دو قطبی در دنیا شد.

ناوسالار حسینی بازگشت به ارزشهای اصیل اسلامی، بیداری مسلمانان، رشد نهضتهای ضد استبدادی و ضد استعماری، استقلال سیاسی و اقتصادی، عدم وابستگی به بیگانگان و تکیه بر ملتها، اتحاد مسلمانان، ایجاد و قوت گرفتن سازمانها و پیمانهای منطقهای و فرا منطقهای بین مسلمانان و... را از پیامدهای انقلاب شکوهمند اسلامی دانست و ادامه داد: بدیهی است که این نتایج، خشم زورگویان و دولتهای استکباری علیه امت مسلمان ایران را نیز به دنبال خود داشته باشد و ناچار می شوند از روی ضعف با حمایت و تقویت گروههای نامشروع تروریستی مانند کومله، خلق عرب، ریگی و ضد انقلاب رو آورده و با هزینههای گزاف سدی و مانعی بر سر راه انقلاب اسلامی ایجاد نمایتد که به یاری خداوند تا کنون موفق نبوده اند.

وی بیان کرد: در حالی که امروز با تحول مطلوبی که انقلاب اسلامی ایجاد کرده وموجب عزت و پیشرفت انقلاب اسلامی در منطقه و فرا منطقه شده است میتوان نفوذ انقلاب اسلامی را در اموربین الملل مشاهده کرد. این درحالی است که امروزه کشورهای منطقهای با تمام هزینههای گزافی که متحمل می شوند سعی در کاهش نقش جمهوری اسلامی در منطقه را دارند که تا به امروز موفق نشده اند.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی ندسا براندازی رژیم شاهنشاهی و جایگزینی نظام اسلامی و پیاده کردن قوانین اسلام، استقلال و آزادی، نفی سلطه بیگانگان و ایجاد جامعه نمونه بر پایه موازین اسلامی را از اهداف اصلی انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: حکومت دینی مورد نظر امام خمینی (ره)  برگرفته از متن اسلام ناب محمدی (ص) است و مطابق با آموزههای قرآن کریم بوده وبرای اجرایی کردن آن نیاز به حضور مردم است.

وی ادامه داد:  از نظر اسلام، مردم به حکومت و حاکم اسلامی مشروعیت نمی دهند، بلکه با حضور خودشان باعث مقبولیت آن و اجرایی شدن آن می شوند و رای و نظر مردم در این جایگاه دارای اعتبار بالایی می باشد. حاکمیت فعلی در راستای تحقق کامل حاکمیت اسلامی تللاش و حرکت می کند و تا رسیدن به ان وضعیت ایده آل که اجرای تمام احکام اسلام است فاصله دارد. چنانچه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری هم به این مطلب تاکید فرموده اند.

نظر شما
پربیننده ها