بهانه جدید و ساختگی برای محاکمه مرسی؛

مرسی به بهانه همکاری با حزب الله، حماس و ایران محاکمه می شود

دادستان دادگاه، با بیان ادعاهایی نظیر ارتباط و همکاری با حزب الله، حماس و ایران، اتهامات جدیدی نظیر جاسوسی و حمایت از تروریسم علیه محمد مرسی مطرح کرد.
کد خبر: ۱۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۵ - 16February 2014

مرسی به بهانه همکاری با حزب الله، حماس و ایران محاکمه می شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از بی بی سی، در شرایطی دادگاه محاکمه محمد مرسی بعد از گذشت ماه ها از بازداشت وی امروز صبح (یکشنبه) آغاز شد که دادستان او را به اتفاق ٣۵ نفر دیگر به همکاری با جنبش فلسطینی حماس، گروه لبنانی حزب الله و ایران برای انجام حملات تروریستی در مصر متهم کرده است.

این اتهامات در شرایطی علیه مرسی مطرح شده است که وی در زمان در اختیار داشتن قدر ت ارتباط مناسبی با ایران و حزب الله لبنان نداشت.

دادستانی تا کنون چند سری اتهام و کیفرخواست علیه آقای مرسی تهیه و تنظیم کرده است. کیفرخواست اول در خصوص فرار او از زندان در سال ٢٠١١، همزمان با اعتراضات "بهار عربی" در مصر بوده است؛ کیفرخواست دوم در خصوص "تحریک به کشتار معترضان" در دوره ریاست جمهوری اوست و کیفرخواست سوم در باره "توهین به مقامات قضایی" است.

در صورت ثابت شدن این اتهامات در دادگاه، آقای مرسی ممکن است به اعدام محکوم شود. در حالی که برای همگان روشن است که این دادگاه تنها یک بازی سیاسی برای حذف مرسی از صحنه سیاسی مصر است.

طرفداران مرسی معتقدند وی و دیگر رهبران اخوان المسلمین قربانی انگیزه های سیاسی حکومت جدید هستند که پس از کودتای سال گذشته به قدرت رسید.

شایان ذکر است مرسی تنها رئیس جمهوری بود که در انتخابات آزاد در مصر به قدرت رسیده است. او اینک به "جاسوسی" و "توطئه برای تروریسم" متهم شده است. پس از کودتای ارتش مصر علیه مرسی در ژوئیه ٢٠١٣، سازمان اخوان المسلمین و دیگر احزاب مخالف دولت فعلی مصر سرکوب شده اند.

آقای مرسی پیشتر در دادگاه گفته است که دادگاه رسیدگی کننده به اتهامات علیه خود را مشروع نمی داند و اصرار ورزیده که رئیس جمهور مشروع مصر است.

نظر شما
پربیننده ها