در نشست خبری قربانیان عملیات گروهک تروریستی ریگی مطرح شد

چگونگی فریب جوانان بلوچ توسط ریگی/ نظر خبرنگاران خارجی درباره جنایات عبدالمالک

فرماندار سابق زاهدان گفت: عبدالمالک می‌گفت که به دنبال آبادانی بلوچستان است، اما با ایجاد ناامنی مانع از سرمایه‌گذاری و رفع محرومیت در این استان می شد.
کد خبر: ۱۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷ - 23February 2014

چگونگی فریب جوانان بلوچ توسط ریگی/ نظر خبرنگاران خارجی درباره جنایات عبدالمالک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، نشست خبری "ریگی به روایت قربانیان" با حضور نوری، فرماندار وقت زاهدان و از بازماندگان جنایت تاسوکی، سید محمد موسوی پدر شهیدان شهاب و فائزه منصوری و اعظم حسنیدوست مادر این شهیدان که به دست گروهک تروریستی ریگی به شهادت رسیده بودند صبح امروز در خبرگزاری فارس برگزار شد.

منصوری، پدر شهیدان شهاب و فائزه منصوری با اشاره به اینکه عبدالمالک ملعون فرزندان من را به فجیعترین وضع به شهادت رساند، اظهار کرد: خیلی ها از عمق فاجعه انجام شده توسط این گروهکها با خبر نبودند. حتی برخی از خبرنگاران خارجی پس از دیدن فیلم شهادت فرزندم گفتند برای ما تا الان عمق جنایت این گروهک  باز نشده بود. ما فکر می کردیم این گروهک با مسئولین نظام درگیر هستند نه با مردم، ولی آنها با دیدن صحنه بریده شدن سر شهاب توسط عبدالمالک متوجه این موضوع شدند.

وی با بیان اینکه پس از شهادت شهاب ما چندین بار توسط این گروهک تهدید شدیم، گفت: ما سه بار محل زندگی خود را تغییر دادیم و همیشه با اضطراب زندگی میکردیم. عبدالمالک ریگی در جلسه محاکمه اولین برنامه خود را  پس از بازگشت از قرقیزستان کشتن من و همسرم بیان کرده بود.

وی در ادامه بیان کرد: من در شبکه پرس تی وی در مصاحبهای خطاب به عبدالمالک گفتم ما پیامبر مشترکی داریم. 10 حدیث از حضرت محمد(ص) خواندم و پرسیدم شما به کدام یک از این روایات عمل کردید. اینها جزو همان قاسطین و مارقین هستند.

پدر شهیدان منصوری با بیان اینکه امروز یک در خواست از مسئولین دارم، تاکید کرد: ما در شهر خیابانهای زیادی را میبینیم که به نام شهدا نامگذاری شده است، ولی تا به امروز هیچ کوچه و خیابانی به نام فرزندان من نامگذاری نشده است. چند بار به ما قول دادهاند این کار انجام شود اما تا کنون این امر محقق نشده است.

در ادامه این نشست خبری، "نوری" فرماندار وقت زاهدان با اشاره به تئوری عبدالمالک برای فعالیت در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: او میگفت ما ناجی قوم بلوچ هستیم و با این تئوری به ناامنیها در این استان دامن میزد و با شعارها برخی از جوانان اهل سنت را فریب داده و به عضویت گروه خود در میآورد.

وی با اشاره به حضور شهید شوشتری در بلوچستان و برپایی بیمارستان صحرایی سپاه برای مداوای رایگان بیماران تصریح کرد: عبدالمالک در حالی می گفت که به دنبال آبادانی بلوچستان است که با ایجاد ناامنی مانع از سرمایهگذاری و رفع محرومیت در این استان می شد. وقتی که ریگی دستگیر میشد خوشحالی اقوام سنی اگر بیشتر از مردم شیعه نبود کمتر نیز نبود.

نوری خاطرنشان کرد: این دشمنیها هیچگاه پایان نمیپذیرد، لذا باید تلاش کنیم ارزشها را در جامعه خود نهادینه کنیم.

نظر شما
پربیننده ها