تولید مستند "مثل مالک" در کرمان

مستند "مثل مالک" پیرامون زندگی و شهادت سردار شهید "یونس زنگی آبادی" در کرمان تولید شد.
کد خبر: ۱۲۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰ - 25February 2014

تولید مستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، مستند "مثل مالک" پیرامون زندگی و شهادت سردار شهید "یونس زنگی آبادی" فرمانده تیپ امام حسین(ع) توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان تولید شد.

حاج یونس زنگی آبادی در سال ۱۳۴۰ در زنگی آباد کرمان به دنیا آمد. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به کردستان رفت و در سال ۱۳۶۰ لباس سبز پاسداری را رسما به تن کرد. تدبیر و شجاعت و جسارت او در عملیاتهای مختلف باعث شد تا وی را فرماندهی بنامیم که تمام زندگیاش درجبهههای جنگ خلاصه میشد. خاک شلمچه و عملیات کربلای ۵ با شکوهترین فراز زندگی سردار شهید حاج یونس زنگی آبادی بود و حماسه شورانگیز حاج یونس دراین عملیات نام زیبای او را برای همیشه در کنار مردان بزرگ این سرزمین جاودانه کرد.

در بخشی از وصیتنامه این شهید آمده است: میخواستم سخنی با ملت داشته باشم اما میبینم که فهم ملت بالاتر از سخنان من است و بالاتر از صحبتهایی که من میکنم. مواظب منافقین داخلی باشید و نگذارید آنها پا روی خون شهدای ما بگذارند و ثمره خون شهدای ما را پایمال کنند و همانگونه که تا به حال ثابت قدم بودهایم از این به بعد نیز پا در رکاب باشید.

خاطرنشان میسازد کتاب "ظهور"، "حاج یونس" و "مثل مالک" پیرامون زندگی و شهادت شهید حاج یونس زنگی آبادی توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان منتشر شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار