عربستان اخوان المسلمین را گروه تروریستی اعلام کرد

عربستان سعودی در راستای سیاست های منطقه ای خود در حمایت از دولت نظامی مصر و رقابت با قطر، اخوان المسلمین را به عنوان یک گروه تروریستی اعلام کرد.
کد خبر: ۱۳۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱ - 08March 2014

عربستان اخوان المسلمین را گروه تروریستی اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از الجزیره، در حالی که طی سال های اخیر شاهد حمایت مالی و نظامی عربستان از گروه های تروریستی متعددی در منطقه بوده ایم، آل سعود در راستای سیاست های منطقه ای خود اخوان المسلمین را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی کرد.

آل سعود در حالی روز گذشته اخوان المسلمین را در فهرست سازمانهای تروریستی و افراطی خود قرار داده و هرگونه فعالیت این گروه و یا وابستگی به آن را ممنوع اعلام کرد که در روزهای گذشته تنش و اختلافات آن با حامی اصلی اخوان المسلمین در منطقه، یعنی قطر افزایش یافته است.

در همین رابطه، حمایت همه جانبه قطر از اخوان المسلمین موجب تیره شدن روابط این امیر نشین با عربستان، بحرین و امارات شده است. به نحوی که فشارهای این کشورها در روزهای اخیر  علیه قطر فزونی گرفته و وارد عرصه های جدی شده است.

البته باید خاطر نشان کرد بعد دیگر این تصمیم عربستان به حمایت آن از دولت نظامی و موقت مصر بر می گردد که در تقابل با اخوان المسلمین قرار دارد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار