نوری المالکی: کار نبرد با تروریست ها در فلوجه به زودی یکسره می شود

نخست وزیر عراق اعلام کرد، کار جنگ با گروه های تروریستی مستقر در فلوجه به زودی یکسره می شود.
کد خبر: ۱۵۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱ - 10April 2014

نوری المالکی: کار نبرد با تروریست ها در فلوجه به زودی یکسره می شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل ازشبکه المیادین، نوری المالکی طی سخنانی از اهالی شهر فلوجه خواست برای آزادسازی این شهر از دست تروریست ها کمک کنند.

وی از سازمان ملل متحد هم خواست وضعیت خطرناک در شهر فلوجه را درک کند.
 
حدود 4 ماه پیش تروریست های گروه موسوم به داعش کنترل شهر فلوجه در استان الرمادی واقع در غرب عراق را در دست گرفتند.
 
این گروه تروریستی شهر الرمادی مرکز استان الانبار را هم اشغال کرده بود، اما نیروهای دولتی به تروریست ها اجازه ندادند مدت زیادی در این شهر بمانند.
 
از آنجا که محل های استقرار تروریست های داعش در بین خانه های مسکونی مردم غیر نظامی شهر فلوجه واقع شده، حمله نیروهای دولتی به این شهر می تواند به کشتار غیر نظامیان منجر شود و به همین علت طی این مدت دولت عراق بارها از مردم و به خصوص عشایر استان الانبار خواسته تروریست ها را از فلوجه بیرون کنند تا نیازی به دخالت نیروهای دولتی نباشد، اما طی 4 ماه گذشته این درخواست دولت عراق با پاسخ عملی عشایر مواجه نشده است.
 
در پی ضربات سنگین نیروهای عراقی به گروه داعش در مناطق مختلف استان الانبار، افراد این گروه با تصرف یکی از سدهای مهم عراق، جریان آب برخی مناطق این کشور را قطع کردند. این امر نگرانی مردم و مسئولان و علمای عراقی را نسبت به احتمال بروز فاجعه انسانی در مناطق بدون آب بر انگیخت.
 
المالکی در واکنش به جدیدترین جنایت داعش افزود: مشکل آب باید حل شود و دولت اقدامات خود را برای یکسره کردن این موضوع آغاز کرده است.
 
وی تاکید کرد: به هیچ وجه اجازه نمی دهیم به دلیل اقدامات خصمانه گروهی قاتل، مردم از تشنگی بمیرند. ما مسئول دفاع از عراق، ملت و روند سیاسی و دمکراسی در کشور هستیم که گروه های تروریستی خواستار نابود کردن آن هستند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار