علی داودی:

ترانه "مرگ بر آمریکا" از رویدادهای مهم سال ۹۲ بود

مدیر دفتر شعر حوزه هنری گفت: فضای جریان ساز ادبی در نشریات کشور دیده نمی‌شود و نشریات و رسانه‌ها باید بیش از پیش به ادبیات و به خصوص شعر بپردازند.
کد خبر: ۱۳۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲ - 15March 2014

ترانه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، علی داودی مدیر دفتر شعر حوزه هنری درباره وضعیت شعر کشور در سال ۹۲ گفت: شعر در چند بخش عمده انتشارات، برگزاری نشستها و محافل، جشنوارهها و مسابقات ادبی تجلی دارد.

وی ادامه داد: به نظرم علارغم تصوری که میشد که امسال فعالیتهای ادبی و فرهنگی کمتر میشود اما چیزی کم از سالهای گذشته نداشت و البته اگر اتفاقی در یک سال رخ میدهد زمینههایش در سالهای گذشته حاصل شده است.

این شاعر با بیان اینکه در سال ۹۲ اثر برجسته و شاخصی در عرصه شعر منتشر نشده است، عنوان کرد: دستاورد ویژهای در زمینه انتشار مجموعه شعر نداشتیم، اما همچنان جریان ادبی و پاتوقهای ادبی فعال هستند و بخش نقد، محافل و نشستها هم با قدرت کار میکنند.

داودی با اشاره به اینکه فضای جریان ساز ادبی که میتواند در نشریات رقم بخورد دیده نمیشود، اظهار کرد: ما در عرصه مطبوعات این خلاء را داریم که نشریات در روزنامهها فعال باشد، هر چند خود رویکرد مطالعه روزنامهای خیلی کم شده است اما میتواند جریانی ایجاد کند و مخاطبان را جذب کند.

مدیر دفتر شعر حوزه هنری گفت: فکر میکنم در سال گذشته اتفاق خوبی که در عرصه شعر رخ داد این بود که در رسانه عمومی برنامههای مشاعره و قند پهلو و... برگزار شد.

وی همچنین یکی از رویدادهای مهم سال ۹۲ را توجه و تقدیر همه ارگانها و مردم از ترانه مرگ بر آمریکا دانست و گفت: ترانه مرگ بر آمریکای محمد مهدی سیار که توسط حامد زمانی خوانده شد بسیار مورد توجه مردم و ارگانهای مختلف قرار گرفت و دیدیم که از شاعر این اثر نیز تقدیر شد.

مدیر دفتر شعر حوزه هنری همچنین با بیان اینکه پژوهش در عرصه شعر رو به گسترش است، گفت: البته این پژوهشها حمایتهایی را میطلبد و خیلی از شاعران علاقه مندند در عرصه پژوهش هم فعالیت کنند. در حوزههای دانشگاهی نیز بسیاری از دانشجویان و اساتید وارد این عرصه شدهاند و انتشار پژوهشها میتواند باعث جریان سازی شود. درست است که بسیاری در عرصه پژوهش شعر فعال هستند، اما باید توانمندیهایشان را در حیطه نشر ببرند تا به روز باشد و بتواند جریان سازی کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار