سید محمد باقر حسینی:

نباید در زمینه هنر انقلاب دچار کلیشه شویم

رییس حوزه هنری همدان گفت: هنر انقلاب خودآگاه و ناخودآگاه در لایه های برونی و داخلی خود، ارزش ها و آرمان های انقلاب را با بهره گیری از هنر بیان می کند.
کد خبر: ۱۳۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲ - 15March 2014

نباید در زمینه هنر انقلاب دچار کلیشه شویم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "سید محمد باقر حسینی سیر" رییس حوزه هنری همدان در تشریح هنر انقلاب گفت: هنر انقلاب زیر مجموعه هنر اسلامی است زیرا انقلاب ما در راستای اسلام، ارزشها و آرمانهای دین مبین اسلام پیروز شد و به ثمر نشست این هنر در همین راستا تعریف شده و جلوه گر ارزشها و آرمان های انقلاب اسلامی است.

حسینی اضافه کرد: هنر انقلاب خودآگاه و ناخودآگاه در لایه های برونی و داخلی خود، ارزش ها و آرمان های انقلاب را با بهره گیری از هنر بیان می کند. ایثار، شهادت، عدالت خواهی، ایثار، کمالات انسانی، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی با بهره گیری از هنر انقلاب تبیین می شوند.

رییس حوزه هنری همدان در خصوص دورنمای هنر انقلاب گفت: معتقدم در چند ساله اخیر نسبت به سال های گذشته حرکات مثبتی برای ثبت این هنر برداشته شده از جمله ثبت خاطرات انقلابی توسط حوزه هنری، برگزاری جشنواره هایی مثل داستان انقلاب که سبب ارائه داستان ها و رمان های خوب انقلابی می شود. همچنین در هنرهای تجسمی و عکاسی گنجینه بسیار ارزشمندی درباره انقلاب اسلامی گردآوری شده و این نشان دهنده دورنمای مثبتی از هنر انقلاب اسلامی است.

وی اقدامات بیشتر در جهت پرورش هنر انقلاب را لازم دانست و افزود: انسان های زیادی در جهان منتظرند تا با بهترین روش ها یعنی استفاده از هنر به نقطه آرمانی وصل شوند و این حرکت از طریق پرورش هنر ناب انقلاب کشورمان ممکن می شود.

حسینی در خصوص چالش های پیش روی هنر انقلاب گفت: متاسفانه مبارزان انقلابی کشور یا از دنیا رفته اند و یا در سنین کهولت به سر می برند و باید بتوان خاطرات آنها را ثبت و ضبط و به صورت آرشیو نگهداری نمود تا برای آیندگان به عنوان سرمشق و الگو قرار گیرد.

رییس حوزه هنری همدان افزود: در زمینه هنر انقلاب و در قالب های هنری دچار کلیشه شده ایم و برای دوری از این مسیر لازم است خلاقیت پیشکسوتان هنر انقلاب را در کارگاهها و نشست های آموزشی، آموزش داده تا ارزش های انقلاب به دور از کلیشه تولید شوند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار