سردار رزمجو خبر داد

اعزام ۵ هزار نفر به جزیره خارگ در قالب راهیان نور دریایی

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: تا ۱۳ فروردین ۵ هزار نفر در قالب راهیان نور دریایی به جزیره خارگ اعزام می‌شوند تا از جزیره مقاومت بازدید کنند.
کد خبر: ۱۳۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶ - 16March 2014

اعزام ۵ هزار نفر به جزیره خارگ در قالب راهیان نور دریایی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "علی رزمجو" فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان بوشهر در هشت سال دفاع مقس نقش ویژه و ارزندهای داشت، اظهار کرد: استان بوشهر در دفاع مقدس در نبرد دریایی با دشمن در قالب اسکورت کشتیهای تجاری، پدافند از جزایر و سواحل و عملیاتهای مقابله رو در رو با دشمن حماسههای بزرگی خلق کرده است.

وی تصریح کرد: جزیره خارگ نمونهای فاخر از ایستادگی مردم این جزیره در هشت سال دفاع مقدس است که در قالب راهیان نور دریایی به مردم معرفی میشود.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به نقش استان بوشهر درعرصه دفاع مقدس تصریح کرد: نخستین برخورد با دشمن در منطقه خلیج فارس، نخستین ترابری عملیات دریایی و انواع نبردهای دریایی شامل رزم سطحی و نبرد مستقیم با آمریکا به وسیله رزمندگان استان بوشهر انجام شد.

سردار رزمجو با اشاره به اینکه تا ۱۳ فروردین ۵ هزار نفر به خارگ اعزام میشوند، گفت: با توجه به ثبتنام گروهها و طیفهای گوناگون برای بازدید از مناطق جنگی خارگ پیشبینی میشود حدود پنج هزار نفر در قالب راهیان نور دریایی از جزیره خارگ با عنوان جزیره مقاومت بازدید کنند.

وی کارنامه رزمندگان استان بوشهر در دفاع مقدس را درخشان دانست و خاطرنشان کرد: در کارنامه دفاع مقدس و دفاع از دستاوردهای انقلاب، ارزشهای الهی مبتنی بر عزت دینی و هویت اسلامی بوشهر و بوشهریها و رزمندگان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه کارنامه درخشانی دارد.

سردار رزمجو با بیان اینکه کاروان راهیان نور دریایی خارگ ۴ سال است که راهاندازی شده، بیان کرد: کاروان راهیان نور دریایی چهار سال است که با همکاری سپاه و ستاد اردویی کشور در استان بوشهر برگزار میشود و سال گذشته از ۸ استان کشور بیش از پنج هزار نفر برای بازدید از جزیره خارگ اعزام شدند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به برنامههای ویژه کاروان نور دریایی در خارگ گفت: امسال زائران کاروانهای راهیان نور به جزیره خارگ ضمن شرکت در گشت دریایی و بازدید از نمایشگاه در بیمارستان زیرزمینی خارگ، بستههای فرهنگی به آنان داده میشود.

سردار رزمجو افزود: استان بوشهر برخلاف دیگر استانهای کشور علاوه بر نبرد زمینی، نبرد دریایی نیز داشته و باید زمینه انتقال این حماسهها به نسل جوان فراهم شود.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه اعزام کاروانهای راهیان نور دریایی به جزیره خارگ آغاز شده، تصریح کرد: تا ۱۳ فروردین روزانه ۲۰۰ نفر به وسیله دو فروند شناور نیرو بر همراه با شناورهای سبک به جزیره خارگ اعزام میشوند.

نظر شما
پربیننده ها