آغاز مذاکرات کار‌شناسی ایران و ۱+۵ از فردا بعد‌ازظهر در وین

مذاکرات کار‌شناسی ایران و ۱+۵ پیش از سومین دور مذاکرات وین، درباره گام پایانی توافقنامه ژنو از بعدازظهر فردا در پایتخت اتریش برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰ - 02April 2014

آغاز مذاکرات کار‌شناسی ایران و ۱+۵ از فردا بعد‌ازظهر در وین

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ پیش از دور سوم مذاکرات وین درباره گام پایانی توافقنامه ژنو از بعدازظهر فردا (پنجشنبه) به مدت سه روز در شهر وین برگزار میشود.

"حمید بعیدینژاد" مدیرکل سیاسی و بینالمللی وزارت امور خارجه کشورمان ریاست هیأت ایرانی در این مذاکرات را بر عهده دارد.

سومین دور مذاکرات ایران و ۱+۵ درباره گام پایانی توافقنامه ژنو قرار است به مدت ۲ روز از روز سهشنبه ۱۹ فروردین ماه (هشتم و نهم آوریل) در شهر وین برگزار شود و البته ۱۸ فروردین نیز "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر سر میز شام به گفتوگو و انجام هماهنگیهای اولیه در خصوص این دور از مذاکرات میپردازند.

آنگونه که "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد: در مذاکرات کارشناسی، متخصصان و کارشناسان ما درباره جزئیات موضوعاتی که به آنها واگذار شده بحث و گفتوگو میکنند.

در دومین دور مذاکرات وین درباره گام پایانی توافقنامه ژنو که ۲۷ و ۲۸ اسفند ماه ۱۳۹۲ در شهر وین برگزار شد به مباحثی چون همکاریهای بینالمللی در زمینه فناوری صلحآمیز هستهای، غنی سازی، رآکتور تحقیقاتی اراک و تحدید تحریمها پرداخته شد.

"محمدجواد ظریف" درباره مباحثی که قرار است در دور سوم مذاکرات وین به آنها پرداخته شود، گفت: از موضوعات باقی مانده در ادامه مذاکرات، مسئله دسترسی ایران به فناوری، بازار تجارت و منابع بانکی در سطح بینالمللی است.

وی افزود: بحث دیگر نحوه نظارت و بازرسی است که هنوز وارد جزییات آن نشده و همچنین موضوع دیگر مسئله زمان دوره نهایی مذاکرات است که دیدگاههای متفاوتی در این زمینه مطرح است و هنوز وارد این مبحث نشدیم.

وی تاکید کرد: امکان دارد موضوعات باقیمانده دیگری هم که از بحثهای مذاکرات وین است در این دور از مذاکرات مطرح باشد، لذا هدف این است که از حساسیتهای موضوع هستهای ایران کاسته و به یک جریان عادی تبدیل شود.
 

نظر شما
پربیننده ها