سردار جوانی در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

دشمنان ایران حادثه طبس را مرور کنند

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: حال که در مقطع زمانی سالروز حادثه طبس قرار داریم، دشمنان باید این حادثه را مرور کنند تا دوباره دچار اشتباهاتی که در قبال ملت ایران شده‌اند نشوند.
کد خبر: ۱۷۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱ - 26April 2014

دشمنان ایران حادثه طبس را مرور کنند

سردار "یدالله جوانی" مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به شکست حمله آمریکا در صحرای طبس اظهار کرد: حادثه و شکست سنگینی که از حیث نظامی به نیروهای متجاوز آمریکایی در صحرای طبس وارد شد، حاوی درسها و عبرتهای فراوان است. این حادثه از ابعادی برخوردار است که نهتنها برای دشمنان ملت ایران، بلکه برای کل بشر میتواند درس عبرت باشد و همه جوامع و انسانها میتوانند با مطالعه و بررسی این حادثه بحثها و عبرتهایی را از آن دریافت کنند.

وی افزود: آمریکاییها برای انجام یک عملیات سرّی و نظامی در داخل خاک ایران برنامهریزی و تمرین کرده و آماده بودند تا آن را به سهولت انجام دهند. آنها با توجه به تکنولوژیهای پیشرفته و امکاناتی که در اختیار داشتند، مطمئن بودند برنامهای را که مد نظر دارند، کاملاً پیادهسازی میشود.

جوانی با بیان اینکه با توجه به شرایط داخل کشور در ابتدای انقلاب، از لحاظ اطلاعاتی اشرافی بر این مسئله وجود نداشت، تصریح کرد: در داخل ایران هیچکس از چنین برنامهای اطلاعی نداشت؛ اما این حادثه (طوفان شن) به شکلی معجزهآسا رخ داد و آمریکاییها در صحرای طبس گرفتار عذاب الهی شدند. حضرت امام(ره) شنها را ماموران الهی نامیدند که در حالی که همه خواب بودند، هواپیماها و هلیکوپترهای غولپیکر و پیشرفته را در هم کوبیده و آمریکاییها را متحمل شکست سختی کردند. نظامیان آمریکایی ناچار شدند مفتضحانه اجساد کشتهشدگان خود و برخی امکانات و هلیکوپترها را جا گذاشته و فرار را بر قرار ترجیح دهند.

حادثه طبس، صدق وعده الهی را به نمایش گذاشت

وی با اشاره به عبرتهای این حادثه اذعان کرد: آنچه برای ملت ما و بهخصوص برای نسل جوان امروز و همچنین برای ملتهای آزادیخواه و مومن میتواند مایه عبرت باشد این است که اگر ملتی ایمان به خدا داشته و برای خدا مجاهدت کند، وعده الهی قطعی است. در واقع حادثه طبس، صدق وعده الهی را به نمایش گذاشت.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه ملت ما در جریان انقلاب اسلامی، در راه خدا قیام کرد و در راه خدا بود که در برابر آمریکا دست به مبارزه زد، خاطرنشان کرد: دانشجویان پیرو خط امام(ره) برای مبارزه با جبهه استکبار بود که لانه جاسوسی را تسخیر و عزت ملت ایران را تامین کردند. این مبارزه بین جبهه حق و باطل بود؛ آمریکاییها که محور جبهه باطل هستند میخواستند غافلگیرانه ضربهای را بر پیکر ملت ایران وارد و جمهوری اسلامی ایران را دچار مشکل کنند، اما دیدیم که وعده الهی تحقق پیدا کرد و مکر آنان به خودشان برگشت.

شکست آمریکا در طبس امیدی است برای کسانی که در راه حق قدم برمیدارند

جوانی با تاکید بر حرکت ملت ایران در راه خدا و بهرهمندی از لطف او، بیان کرد: در حقیقت این واقعه یک معجزه الهی برای بشریت در قرن بیستم است؛ تا بتواند با دیدن این واقعه، متوجه قدرت ایمان و معنویت شود و امیدی باشد برای کسانی که در این مسیر قدم بر میدارند.

وی افزود: امروز این حادثه میتواند برای ملت ما این امید را در دلها تقویت کند که اگر بر آرمانهای خود ثابتقدم باشیم، جای نگرانی برای مکر و حیله دشمن وجود ندارد.

دشمنان حادثه طبس را مرور کنند

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: حال که در مقطع زمانی سالروز حادثه طبس قرار داریم، دشمنان باید این حادثه را مرور کنند تا دوباره دچار اشتباهاتی که در قبال ملت ایران شدهاند نشوند، حقوق ملت ایران را بپذیرند، در مقابل حرف حق ملت ایران سر تعظیم فرود آورند و از شیطنت و توطئه علیه ملت ایران دست بردارند.

آمریکاییها از هیچ خباثتی علیه ملت ایران دریغ نمیکنند

وی اضافه کرد: آمریکاییها در ۳۵ سال گذشته از هیچ خباثتی علیه ایران دریغ نکردهاند و اگر عملی را بشود متصور شد که انجام ندادهاند، نشان میدهد یا آن کار در توان آنها نبوده و یا نگران پیامدهای آن هستند.

سردار جوانی با اشاره به تهدید نظامی آمریکا علیه ایران تاکید کرد: آمریکاییها در سالهای اخیر گاهی اوقات ملت ایران را به حمله مستقیم نظامی تهدید کردهاند و این موضوع هرگز از ادبیات دولتمردان آمریکایی حذف نشده است. وقتی آنها تکرار میکنند گزینهها روی میز است، در واقع پیام آن برای ملت انقلابی ایران این است که آنها از هرکاری که بتوانند دریغ نمیکنند و به دنبال فشار بر ملت ایران و تسلیم ما هستند.

نتیجهی اشتباه راهبردی آمریکا متوجه خود آنها خواهد بود

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران در مقابل این تهدیدات مرعوب نشده و از این به بعد هم نخواهد شد، افزود: اگر آمریکاییها در آینده دچار اشتباهی راهبردی شوند، قطعا خسارت اصلی متوجه خود آنها خواهد شد و شاید به همین دلیل هم است که تا به امروز چنین اشتباهی را مرتکب نشدهاند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه اظهار کرد: نظام اسلامی، رهبر فرزانه انقلاب به عنوان فرمانده معظم کل قوا و ملت ایران در مقابل این تهدیدات، موضعی صریح، قاطع و شفاف را اتخاذ کردهاند و ملتی که در راه خدا مجاهدت میکند قطعا در هر صحنهای که در آینده پیش بیاید، از نصرت الهی برخودار خواهد بود. بدیهی است اگر حمله نظامی دشمنان به ایران اسلامی صورت گیرد، بازنده اصلی و کسی که محکوم به شکست قطعی خواهد بود، متجاوزین به ملت ایران هستند؛ چه آمریکاییها باشند و چه صهیونیستها.

محاسبات آمریکاییها واقعبینانه باشد از اشتباهات پرهیز میکنند

وی در پایان خاطرنشان کرد: ملت ایران از قدرت بازدارندگی برخوردار است و روزبهروز نیز این قدرت در حال افزایش است. البته نمیتوان رفتارهای دشمن را پیشبینی کرد. آمریکاییها تا زمانی که محاسباتشان واقعبینانه باشد، قطعا از چنین اشتباهی پرهیز خواهند کرد؛ اما نمیتوان برای همیشه اشتباه دشمن را محال دانست. به همین دلیل است که قرآن به ما امر کرده که باید همواره در مقابل دشمن آماده باشیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار