جانشین فرماندهی سپاه ناحیه آمل:

سردار شهید "حسن اسماعیلی" شهید شاخص آمل معرفی شد

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه آمل گفت: سردار شهید "حسن اسماعیلی" به نام شهید شاخص شهرستان آمل درسال ۹۳ از سوی سپاه کربلای مازندران معرفی شد.
کد خبر: ۱۷۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰ - 27April 2014

سردار شهید

سرهنگ "محمد کرمی" جانشین فرمانده سپاه ناحیه آمل در گفتگو با خبرنگار دفاع مقدس در مازندران گفت: طبق سنوات گذشته از سوی سپاه کل کشور شهدایی که دارای شاخصهای ویژهای هستند به عنوان شهید شاخص سال معرفی میشوند.

وی افزود: در سال گذشته شهیده "سیده طاهره هاشمی" از شهدای ششم بهمن سال ۶۰ به عنوان شهید شاخص کشور معرفی شد.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه آمل ادامه داد: تدابیر سپاه و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بر این شد که علاوه بر معرفی شهید شاخص سال در کل کشور شهید شاخص هم در شهرستانها داشته باشند.

سرهنگ کرمی اضافه کرد: این شهرستان به جهت داشتن سرداران و امیران شهید چند نفر را به سپاه مازندران اعلام کرد که براساس شاخصهای مد نظر آنها سردار شهید "حسن اسماعیلی" بنام شهید شاخص شهرستان درسال ۹۳ ازسوی سپاه مازندران معرفی شد.

وی اشاره کرد: امیدواریم که بتوانیم این شهید بزرگوار که برگردن همه ما حق دارد را به نسل سوم انقلاب معرفی نمائیم.

یادآور میشود سردار شهید "حسن اسماعیلی" درسال ۱۳۳۸ در خانواده مذهبی در روستای "چندر محله" شهرستان آمل به دنیا آمد و تحصیلات ابتدائی را در روستای محل و روستای "درازان" به پایان رسانید. وی در سال ۱۳۶۱ در عملیات محرم به عنوان یکی از فرماندهان حضوری فعال داشت و در ادامه در عملیات والفجر مقدماتی شرکت نمود.

وی بعد از عملیات والفجر مقدماتی به عنوان فرمانده عملیات جنگل سپاه آمل جهت مقابله با اتحادیه کمونیستها در جنگلهای آمل انتخاب شد.

سردار شهید "حسن اسماعیلی" در یکی از عملیات جنگلی در تاریخ ۱۳ اسفند ۱۳۶۱ در درگیری با منافقین جنگلی به همراه ۵ تن دیگر از شهدا در منطقه "شیمکده" به درج رفیع شهادت نائل شدند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار