همایش رزمندگان گردان یا رسول(ص) استان‌های شمالی در آمل برگزار می‌شود

عضو ستاد برگزاری همایش بزرگ رزمندگان گردان یا رسول(ص) در آمل گفت: این همایش همه ساله همزمان با سالگرد شهادت حاج "حسین بصیر" فرمانده گردان یا رسول(ص) در دفاع مقدس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۷۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸ - 27April 2014

همایش رزمندگان گردان یا رسول(ص) استان‌های شمالی در آمل برگزار می‌شود

"سید علی مفتاح" عضو ستاد برگزاری این همایش در گفتوگو با خبرنگار دفاع مقدس در مازندران گفت: امسال افتخار این را پیدا کردیم که همایش بزرگ و با 3 هزار نفر از رزمندگان گردان یا رسول(ص) استانهای شمالی کشور (گیلان، مازندران وگلستان) در شهر آمل برگزار میشود.

مفتاح بیان کرد: این همایش همزمان با سالگرد شهادت جانباز شهید حاج "علی امانی" بیسیم چی شهید بصیر و همچنین سالگرد شهادت سردار حاج "حسین بصیر" در روز پنجشنبه 11 اردیبهشت در حسینیه روستای "هندوکلا" محل زادگاه شهید امانی برگزار خواهد شد.

وی اشاره کرد: این مراسم بعد از نماز مغرب و عشاء و با سخنرانی حجت الاسلام "داود صمدی آملی" از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و استاد حوزه و دانشگاه و با حضور رزمندگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس برپا خواهد شد.

عضو ستاد برگزاری همایش با بیان اینکه گردان خط شکن یا رسول(ص) لشگر 25 کربلا به فرماندهی شهید حاج "حسین بصیر" برای رزمندگان دفاع مقدس شناخته شده است، اظهار داشت: مقر اصلی گردان هفت تپه بوده و در بیشتر عملیاتهای غرب کشور و حتی برون مرزی حضوری داشته و حماسه آفرید، این درحالی است که در جنوب کشور نیز حضور فعالی داشته و ایفای نقش می نمود.

وی اشاره کرد:  در عملیات والفجر ۸ که به عنوان یکی از عجایب جنگی تاریخ مطرح است، گردان یا رسول(ص) اولین گردان خط شکن بود که در آن خوش درخشید، در کربلای ۴ تنها گردان موفق، یا رسول(ص) بود، در کربلای ۵ حماسه دفاع با یک گروهان در برابر ۱۵ گردان دشمن محاصره شلمچه را آنچنان رقم زد که بعدها فرماندهان عراقی سخن از لشکر ویژه ایرانی داشتند.

مفتاح تصریح کرد: اینها تنها بخشی از افتخارات این گردان است، که در کربلای ده حاج "حسین بصیر"به شهادت رسید، فرماندهانی همچون شهیدان  تیموری، غلامی شهری، کردافشار، عقیلی، اسماعیلی، اصغر بصیر و شجاعیان آسمانی شدند.

نظر شما
پربیننده ها