امام جمعه آمل در گفت‌و‌گو با دفاع مقدس:

بهره‌گیری از سیره شهدا تضمین کننده مسیر انقلاب است

امام جمعه آمل گفت: خانواده‌های شهدا نقش‌آفرینی بسیار مهم و حساسی در فرهنگ جامعه به عهده داشته‌ و مادران و همسران معزز شهدا در تداوم یابی این راه پرافتخار دین خود را نسبت به دین و جامعه اسلامی به خوبی ادا کرده‌اند.
کد خبر: ۱۷۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱ - 29April 2014

بهره‌گیری از سیره شهدا تضمین کننده مسیر انقلاب است

حجت الاسلام "محمدعلی رحمانی آملی" امام جمعه آمل در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس در مازندران، با بیان اینکه عزت و عظمت ایران اسلامی مرهون خونهای پاک شهدا است، گفت: ادامه مسیر ارزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیازمند بهره گیری از سیره گرانقدر شهدا و الگوگیری از این بزرگواران است.

امام جمعه آمل تصریح کرد: شهدا ما را در وصیت نامههای خود به صیانت از این انقلاب و اطاعت پذیری از رهبری سفارش کردند و همه ما باید در عمل کردن به این وصایای شهدا ثابت قدم باشیم.

حجت الاسلام رحمانی آملی با اشاره به اینکه شجره انقلاب اسلامی از امام عزیز و با خون شهدا رنگین شده است، گفت: هرچه داریم از خانواده شهدا و ایثارگران داریم و افتخار هم میکنیم که خود را وقف این عزیزان کنیم.

وی با اشاره به نقش سازنده خانواده شهدا در توسعه و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی، بیان داشت: خانوادههای شهدا نقشآفرینی بسیار مهم و حساسی در فرهنگ جامعه به عهده داشته و مادران و همسران معزز شهدا در تداوم یابی این راه پرافتخار دین خود را نسبت به دین و جامعه اسلامی به خوبی ادا کردهاند.

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید به اینکه پاسداشت و تکریم نقش آفرینی مادران و همسران شهدا در تربیت الگوهای ماندگار در تاریخ سرفراز ایران اسلامی از جمله وظایف مهمی است که باید در جامعه نهادینه شده و بیش از گذشته به این امر پرداخته شود، گفت: تجلیل از مادران و همسران شهدا وظیفه همه افراد جامعه است.

امام جمعه آمل با بیان اینکه مادران و همسران شهدا در این مدت فرهنگ والای ایثار و شهادت را به نمایش گذاشتند، ادامه داد: شهدا با تقدیم جان خود انقلاب و نظام اسلامی را بیمه کردند.

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید به این موضوع که شهدا، با وجود همه مشکلات صبورانه در دفاع از اسلام و انقلاب حماسه آفریدند و امروز هم بدون یاد شهدا، خلق حماسه اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است امکان پذیر نخواهد بود، خاطر نشان کرد: صبر و استقامت خانوادههای معظم شهدا تکمیل کننده راه آنها است و همان گونه که شهدا عظمت و عزت اسلام را به جهانیان نشان دادند، خانوادههای آنها نیز همین مسیر را طی کردند.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ شهادت طلبی را به نحو ارزندهای ترویج دهیم، گفت: دشمنشناسی از جمله نکات مهمی بوده که در این شرایط حساس از تاریخ باید مورد توجه قرار گیرد و با دوری از تجمل گرایی در جهت پایداری انقلاب با اتحاد و انسجام حرکت کنیم.

امام جمعه آمل، یادآور شد: آنچه امروز به عنوان عزت، سربلندی و اقتدار ایران اسلامی در جهان متبلور است همه در سایه اتحاد و همدلی همه جانبه رزمندگان و شهدایی است که خالصانه از جان خود گذشتند تا ما در آسایش و آرامش زندگی کنیم و باید قدردان نعمت انقلاب و خون شهدا باشیم

نظر شما
پربیننده ها