استقبال نوری المالکی از برگزاری انتخابات پارلمانی بدون حضور اشغالگران

نخست وزیر عراق گفت: امروز تمام آنچه که برخی می‌خواستند در عراق محقق نشود، محقق شد و برای بار دوم یک انتخابات بدون حضور حتی یک سرباز بیگانه در عراق برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۷۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰ - 30April 2014

استقبال نوری المالکی از برگزاری انتخابات پارلمانی بدون حضور اشغالگران

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از رسانههای عراقی، "نوری المالکی" نخستوزیر عراق رای خود را در هتل الرشید بغداد به صندوق انداخت.

صبح امروز مرحله پایانی انتخابات پارلمانی عراق آغاز و درهای حوزههای رایگیری به روی مردم باز شد تا ۹۰۳۹ نامزد نمایندگی پارلمان عراق برای کسب ۳۲۸ کرسی با یکدیگر رقابت کنند.

نوری المالکی پس از آنکه رای خود را به صندوق انداخت، از برگزاری انتخابات بدون حضور اشغالگران آمریکایی در کشورش استقبال کرد و گفت:امروز تمام آنچه که برخی میخواستند در عراق محقق نشود، محقق شد و برای بار دوم یک انتخابات (پس از انتخابات شوراهای استانی) بدون حضور حتی یک سرباز بیگانه در عراق برگزار میشود.

انتخابات پارلمانی امروز عراق سومین انتخابات پس از سقوط رژیم بعث عراق و اولین انتخابات پارلمانی پس از خروج اشغالگران آمریکایی از این کشور در سال ۲۰۱۱ است.

مالکی در ادامه اظهار داشت که میزان مشارکت در مرحله ویژه انتخابات پارلمانی عراق ۹۱ درصد بود که در تاریخ عراق بیسابقه بوده است.

نخستوزیر عراق اظهار داشت که انتخاب یک فهرست شایسته یا یک فرد مناسب لازمه موفقیت روند دموکراتیک و سازندگی کشور است.

وی تصریح کرد: پیروزی ما قطعی است اما ما از درصد این پیروزی سخن میگوییم. ساختار دولت آینده نیز متکی به میزان رایهای حاصله و حسن انتخاب مردم خواهد بود و دولت جدید نباید یک کپی از دولتهای پیشین عراق باشد.

نخستوزیر عراق در پایان نیز وعده داد که بحران فلوجه به زودی از دو کانال سیاسی و نظامی حل شود.

مرحله نخست این انتخابات از روز یکشنبه گذشته آغاز شد و تا دوشنبه ادامه داشت و عراقیهای ساکن ۱۹ کشور خارجی آراء خود را اعلام کردند.

دوشنبه گذشته مرحله دوم و ویژه انتخابات پارلمانی عراق در سراسر این کشور برگزار شد و در آن نیروهای امنیتی و کارمندان وزارت بهداشت، زندانیان و بیماران بستری در بیمارستانها آراء خود را به صندوقهای رای انداختند.

دیروز سهشنبه روز آماده باش نیروهای امنیتی عراق برای حمایت از مراکز رایگیری و شرکتکنندگان در انتخابات بود.

نظر شما
پربیننده ها