"ایران پس از انقلاب اسلامی" به نمایشگاه رسید

اولین جلد از مجموعه کتاب‌های "ایران پس از انقلاب اسلامی" که به رخداد‌های ۲۲ بهمن ۵۷ تا خرداد ۱۳۵۸ می‌پردازد به نمایشگاه کتاب رسید.
کد خبر: ۱۸۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱ - 06May 2014

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نخستین جلد از مجموعه کتابهای "ایران پس از انقلاب اسلامی" که به رخدادهای ۲۲ بهمن ۵۷ تا خرداد ۱۳۵۸ میپردازد به همت "خبرگزاری فارس" به نمایشگاه کتاب رسید.

سید روح الله امین آبادی در این کتاب علاوه بر بیان روزانه حوادث و اتفاقات روزها و ماههای پس از پیروزی انقلاب به ارائه جزئیاتی از این رویدادها پرداخته است که امروز و با گذشت نزدیک به ۳۵ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی جذابیت خود را حفظ کرده است.

نویسنده در مقدمه کتاب تاکید میکند: تاکنون کتابهای بسیاری در مورد تاریخ انقلاب از آغازین روزهای نهضت عظیم اسلامی در خرداد ۴۲ و یا پیش از آن تحولات مرداد ۳۲ و حتی پیشتر انقلاب مشروطه به رشته تحریر در آمده است، موسسات زیادی نیز به این امر همت گماشتهاند که رویدادهای تاریخ انقلاب را به تفصیل و یا اختصار و به صورت روزانه پیش از پیروزی انقلاب در اختیار مخاطبان قرار دهند اما کاری برای ایران پس از انقلاب به این صورت خاص نشده است. جز اقدامات معدودی که نیمه کاره رها شدهاند و یا هنوز به زیور طبع آراسته نشدهاند.

نویسنده کتاب"ایران پس از انقلاب اسلامی" ادامه میدهد: با بررسی پژوهشها و تحقیقات موجود در زمینه تاریخ نگاری پس از انقلاب اسلامی، اگرچه منابعی در دست هستند که وقایع انقلاب را به صورت موضوعی و یا در دورههای زمانی خاص مورد کنکاش قرار دادهاند، اما منبعی که به صورت مستقل و منسجم از آغاز پیروزی انقلاب رخدادها و وقایع را دقیقا ثبت و ضبط نموده و در یک مجموعه ارائه کرده باشد، وجود ندارد. از این رو تلاش کردیم که از ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ به صورت روزانه نقبی به ۳۳ سال پیش زده و با استناد به اخبار معتبر و منتشر شده در رسانهها، تاریخ پس از پیروزی انقلاب اسلامی را روایت کنیم.

در مقدمه کتاب "ایران پس از انقلاب اسلامی" همچنین آمده است: بدیهی است نگارش دقیق رخدادها و حوادث که از آغاز انقلاب بر آن گذشته است میتواند گذشته پر افتخار و نیز عبرت آموز تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب را همواره مد نظر مردم و مسئولین قرار داده تا هم با مقایسه وضعیت غرورآفرین کنونی انقلاب با مراحل اولیه آن، چشم انداز آینده را امیدوارانه نگریسته و آینده را استوارتر از گذشته طی نمایند و هم با یادآوری شیوهها و ترفندهای دشمنان در ۳۳ سال گذشته با هوشیاری بیشتر، از تکرار حوادث تلخ جلوگیری نمایند.

در این کتاب به مواردی چون دستگیری و اعدام سران رژیم طاغوت، تشکیل نهادهای انقلاب چون سپاه، سهم خواهی گروهکهای تازه به میدان رسیده و ملی مذهبیهای سکولار مآب، رفراندوم ۱۰ و ۱۱ فروردین و تاسیس نظام اسلامی، دستگیری فرزند آیت الله طالقانی و اولین بحران سیاسی ویژه پس از انقلاب، ترور بزرگانی چون شهیدان مطهری و قرنی و همچنین بحران کردستان و بسیاری از رویدادهای ریز و درشت ماههای اول پس از پیروزی انقلاب پرداخته شده است.

گفتنی است جلدهای بعدی این مجموعه به زودی منتشر خواهد شد و نویسنده در هر جلد به یک فصل از تاریخ انقلاب خواهد پرداخت.

علاقمندان به تاریخ انقلاب میتوانند این کتاب را از غرفه خبرگزاری فارس در نمایشگاه کتاب تهیه کنند.

نظر شما
پربیننده ها