روزی‌طلب بیان کرد

نگارش خاطرات 40 تن از دیپلمات‌های ایرانی در فضایی به دور از تک‌گویی

نویسنده کتاب "تاریخ شفاهی سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران" گفت: این کتاب شامل 40 گفت و گو با کارکنان وزارت خارجه است که سعی کرده‌ایم از تک گویی‌ها بپرهیزیم.
کد خبر: ۱۸۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸ - 06May 2014

نگارش خاطرات 40 تن از دیپلمات‌های ایرانی در فضایی به دور از تک‌گویی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم رونمایی از کتاب «تاریخ شفاهی سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران» با حضور محمد حسن روزی طلب نویسنده کتاب و جواد منصوری معاون اسبق وزارت خارجه در سالن یاس نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.

در این مراسم روزی طلب در خصوص نگارش این کتاب بیان کرد: این کتاب سابقهای ۴ ساله دارد. از سال ۸۹ کار نوشتن این کتاب شروع شد و تا سال ۹۰ طول کشید و هم اینک آماده انتشار و عرضه شده است.

وی افزود: این کتاب ششمین کتاب نوشته شده توسط من است که در این سالها منتشر میشود. این ۶ کتاب شناسنامه من و دوستانم است که در وسع خودمان سعی کردیم انقلاب را در بستر تاریخی بیان کنیم.

نویسنده کتاب «تاریخ شفاهی سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران» تصریح کرد: چهرهای که از دیپلماسی ایران در این کتاب ارائه شده شاید تنها یک وجه از سیاست خارجی بوده است. سیاست خارجه ایران یک سیاست چند وجهی است و وجههای فرهنگی و سیاسی و ... نیز دارد. در این کتاب سعی شده بیشتر به وجه سیاسی آن پرداخته شود.

روزی طلب با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است گفت: باید انقلاب در بستر خودش که همان فرهنگ است نیز مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: کشور ایران طی سالهایی که گذشت در فضای سختی سیاست خارجه را به پیش برده است. این کتاب دریافت ما به عنوان نویسنده کتاب از سیاست خارجه است که در آن زمان تنها بیست و چند سال سن داشتم.

روزی طلب با اشاره به سختیهای نگارش کتاب گفت: خیلی از افراد حاضر به گفتوگو با ما نشدند. خیلی از این افراد علاقه زیادی به تک گویی داشتند. این کتاب شامل ۴۰ گفتوگو با کارکنان وزارت خارجه است. که سعی داشتهایم در این کتاب از تک گوییها بپرهیزیم.

نویسنده کتاب «تاریخ شفاهی سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران» بیان کرد: این کتاب را به همه دیپلماتهای شهید از جمله شهید لواسانی، شهید انصاری و دیپلماتهای شهید ما در مزار شهید تقدیم میکنم.

نظر شما
پربیننده ها