سردار دکتر احمدی‌مقدم در جمع خبرنگاران:

ماموران ناجا در برخورد با جرائم مشهود ضابطین اجرایی قانون هستند

فرمانده ناجا گفت: همه ماموران انتظامی در برخورد با جرائم مشهود، ضابط اجرایی قانون هستند و نباید تفاوتی با دیگران ضابطین داشته باشد.
کد خبر: ۱۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴ - 11May 2014

ماموران ناجا در برخورد با جرائم مشهود ضابطین اجرایی قانون هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار"اسماعیل احمدیمقدم" با اشاره به صحبتهای امروز معاون قضایی نیروهای مسلح در خصوص ضابطین قضایی اظهار کرد: یکی از اشکالاتی که در گذشته وجود داشت این بود که همه ماموران ناجا ضابط قضایی شناخته میشدند و معلوم نبود که مامور اطلاعاتی هستند یا خدماتی، و مشخص نبود که اگر ماموری در مرخصی باشد میتواند با مجرم برخورد کند یا نه؛ بر همین اساس طبق قانون جدید عنوان شده به سمت حرفهای شدن پیش میرویم. اما همه ماموران انتظامی در برخورد با جرائم مشهود ضابط اجرایی قانون هستند و نباید تفاوتی با دیگران ضابطین داشته باشد.

فرمانده ناجا ادامه داد: طبق فعالیت بسیار خوب و مشترک با پلیس امارات توانستیم یکی از متهمان مرتبط با اختلاس سه هزار میلیاردی را دستگیر کنیم که این برگرفته از ارتباط خوب ما با پلیس کشور امارات است.

وی در خصوص برخورد با تجمع غیر قانونی حجاب و عفاف تصریح کرد: این گروه مجوزی نداشتهاند و هیچ گروهی اجازه تجمع بدون مجوز را ندارد، چرا که ایجاد زحمت و ترافیک میکنند؛ در صورتی که اگر مجوز بگیرند باعث میشود رفتارهای حاشیهای برایشان پیش نیاید.

احمدی مقدم در همین زمینه اضافه کرد: کسانی که این تجمع را انجام دادهاند با اینکه افرادی متدین و دارای دغدغه بودند اما چون بدون مجوز غیر قانونی این کار را انجام دادهاند مرتکب جرم شدهاند و اصولا نباید این کار را انجام دهند.

وی در پایان در خصوص پیگیری حکمهای مجرمان خارج از کشور گفت: استرداد مجرمان در مورد کسانی است که در ایران مرتکب جرم شدهاند و به کشورهای دیگر گریختهاند؛ استدلال قضایی حکم میکند "هر شهروندی که در هر کشوری مرتکب جرم میشود در همان جا به پرونده او رسیدگی شود".

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار