جانشین فرمانده سپاه کرمان:

آزادی خرمشهر و ۸ سال دفاع مقدس با مدیریت جهادی محقق شد

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی با مدیریت جهادی که در فرماندهان و مسئولان بود، همه توطئه‌ها را خنثی، خرمشهر را آزاد و هشت سال دفاع مقدس را با سربلندی طی کردند.
کد خبر: ۱۹۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸ - 23May 2014

آزادی خرمشهر و ۸ سال دفاع مقدس با مدیریت جهادی محقق شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، سردار "حسین مطهری" جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ظهر امروز در سخنان پیش از خطبههای نماز جمعه شهر کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره 6 هزار شهید عملیات بیتالمقدس اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان این سرزمین را به هراس واداشت و منافع نامشروع آنها را به خطر انداخت.
 
وی بیان کرد: از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، دشمنان ما سعی کردند تا با توطئههای مختلف مانع پیشرفت و توسعه این کشور شوند و به جنگ نظامی علیه ایران رسیدند.
 
سردار مطهری عنوان کرد: از نظر مالی و نظامی ارتش بعث عراق هیچ مشکلی برای پیروزی در ایران نداشت، اما دو گزینه رهبری و ملت را در نظر نگرفته بود و همین دو عامل موجب پیروزی ما و شکست دشمن شد.
 
وی با اشاره به شرایط نظام جمهوری اسلامی ایران در ابتدای پیروزی انقلاب افزود: چرخه اقتصادی ما با مشکل اساسی مواجه بود، در صدور نفت مشکل داشتیم و به لحاظ نظامی نیز انسجام نداشتیم.
 
جانشین فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: 9 ماه مدیریت بنیصدر بر این کشور در دوران ابتدای جنگ ما را با مشکل عدیدهای مواجه کرد.
 
سردار مطهری تصریح کرد: ما با تغییر در شیوه جنگ توانستیم به پیروزیهای زیادی دست یابیم و عملیاتهای ثامنالائمه، طریقالقدس و فتحالمبین با موفقیت پشت سر گذاشته شد.
 
وی بیان داشت: در مرحله بعد همه نگاهها به خرمشهر و آزادسازی آن بود و دشمن نیز به شدت این منطقه را به لحاظ دفاعی آماده کرده بود.
 
سردار مطهری اظهار داشت: به یاری خداوند از 10 اردیبهشت ماه سال 1361 عملیات بیتالمقدس در قالب سه قرارگاه قدس، نصر و فتح اجرا و خرمشهر آزاد شد.
 
جانشین فرمانده سپاه ثارالله کرمان خاطر نشان کرد: این ضربه مهلک به دشمن، پیامدهای زیادی داشت و دو هفته پس از آزادی خرمشهر، رژیم غاصب صهیونیستی با چراغ سبز کشورهای عربی به لبنان حمله کرد و بیروت را به اشغال خود درآورد.
 
وی عنوان کرد: کشورهای عربی حامی استکبار بعد از آزادسازی خرمشهر، صادرات نفت خود را افزایش داده و قیمت نفت را پایین آوردند تا ما نتوانیم با درآمد حاصل از فروش نفت جنگ را اداره کنیم.
 
سردار مطهری افزود: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی با مدیریت جهادی که در فرماندهان و مسئولان بود، همه توطئهها را خنثی، خرمشهر را آزاد و هشت سال دفاع مقدس را با سربلندی طی کردند.
 
وی بیان داشت: اکنون نیز جوانان ما باید همانند جوانان سال 61 با مدیریت جهادی در عرصههای اقتصادی و فرهنگی به پیشرفت نائل شوند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار