سردار رفیع‌نیا:

تربیت و آموزش جزء دغدغه‌های نیروی انتظامی است

معاون نیروی انسانی ناجا مقوله‌های تربیت و آموزش را از دغدغه‌های نیروی انتظامی برشمرد و گفت: اهمّ وظایف معاونت تربیت و آموزش در ناجا، تثبیت مقررات آموزشی و تهیه و تدوین برنامه‌های درسی مبتنی بر نظام آموزشی است.
کد خبر: ۲۲۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳ - 22June 2014

تربیت و آموزش جزء دغدغه‌های نیروی انتظامی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، سردار «محمد رفیع رفیعنیا» معاون تربیت و آموزش ناجا در دومین همایش معاونین و مدیران آموزشی سازمانها و دستگاههای دولتی، به معرفی ظرفیتها و توانمندیها آموزشی ناجا پرداخت و اظهار کرد: از اهداف این همایش میتوان به آسیبشناسی آموزشی حین خدمت، بررسی راههای توانمندسازی مدیران در راستای ارتقا سلامت اداری، ارائه پیشنویس منشور گسترش همکاریهای آموزشی و دستگاههای اجرایی اشاره کرد.

وی ادامه داد: معاونت تربیت و آموزش در ناجا از جایگاه ویژهای برخوردار بوده و تربیت و آموزش جزء دغدغههای نیروی انتظامی است.

سردار رفیعنیا اذعان کرد: مرکز تحقیقات کاربردی در ۳۴ مرکز انتظامی استان و ۱۵ مرکز استانی راهاندازی شده است که همه پلیسهای تخصصی از این مرکز بهرهمند میشوند و اهمّ وظایف این معاونت، تثبیت مقررات آموزشی و تهیه و تدوین برنامههای درسی مبتنی بر نظام آموزشی است.

معاون نیروی انسانی ناجا با بیان این مطلب که ۶ هزار درجهدار از دیپلم تا فوق دیپلم تحت آموزش ما هستند، اظهار کرد: حدود ۵ تا ۶ هزار نفر در مجتمع آموزشهای استانها و مرزبانی استان ها تحت آموزش این سازمان هستند که حدود ۲۰ هزار نفر از بیسواد تا مقطع دکتری در معاونت آموزش و تربیت ناجا در حال گذراندن دورههای آموزشی هستند.

وی ادامه داد: افسران و درجهداران در نیروی انتظامی برای گرفتن ترفیع درجات باید دورههای آموزشی متناسبی را بگذرانند.

سردار رفیع نیا با اشاره به اینکه پلیس فتا، پلیس مرزبانی و پلیس راهبر جزء مجتمع های آموزشی تخصصی پلیس هستند اظهار کرد: پلیس پیشگیری، پلیس آگاهی، پلیس مبارزه با مواد مخدر و پلیس اطلاعات و امنیت نیز از مجتمعهای آموزسی تخصصی پلیس هستند.

معاون نیروی انسانی ناجا ادامه داد: از دو طریق در نیروی انتظامی جذب افسر انجام میشود؛ یا از طریق فارغ التحصیلان فوق لیسانس از سایر دانشگاهها و یا از طریق کنکور سراسری کشور، افسران خود را جذب میکنیم.

وی با بیان اینکه «دکتری جرمیابی» و «دکتری پیشگیری انتظامی» رشتههای تخصصی جدیدی هستند که به مراکز آموزشی ناجا اضافه شده است، اظهار کرد: در مشهد، اصفهان، کرج و مرزنآباد، چهار منطقه آموزش درجهداری با ظرفیت ۲۵۰۰ نفر برپا شده است.

معاون نیروی انسانی ناجا با اشاره به توانمندیها و اهمّ اقدامات معاون تربیت و آموزش ناجا تصریح کرد: همکاریهای آموزش و تدوین اسناد راهبردی در ناجا، انعقاد تفاهمنامه آموزشی و پژوهشی، ارائه خدمات آموزشی به یگانهای انتظامی (قوه مجریه، قوه قضایه و وزارت اطلاعات، سازمان زندانها) از جمله اهداف و اقدامات سازمان معاونت تربیت و آموزش ناجا است.

وی در پایان گفت: کاهش فاصله با بزهکاران در مراکز تحقیقات و کاربردی ناجا از اولویتها و اهداف این مرکز است.

نظر شما
پربیننده ها