سیمرغ35/ 100

جشنواره امسال سوژه‌های ملتهبی نداشت/ سینمای ایران به «قهرمان» نیاز دارد

صادق صادق‌دقیقی گفت: فیلم‌های جشنواره امسال سوژه‌های ملتهبی نداشت. امسال با وجود تعداد زیاد آثار سینمایی موضوعات پرداخت شده در آثار خوب و جذابی نبودند.
کد خبر: ۲۲۶۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶ - 08February 2017

«صادق صادق‌دقیقی» کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: فیلم‌های جشنواره امسال سوژه‌های ملتهبی نداشت. امسال با وجود تعداد زیاد آثار سینمایی بر خلاف صحبت‌هایی که مدیران سینمایی درباره موضوعات پرداخت شده داشتند، در آثار موضوع خوب و جذابی وجود نداشت.

وی گفت: فیلم‌های خوب جشنواره متاسفانه موضوعات خنثی داشتند. البته فیلم‌های حوزه دفاع مقدس کارنامه خوبی داشتند. «ویلایی‌ها» و «ماجرای نیمروز» 2 اثر قابل قبول این حوزه بود. مهدویان در 2 اثر خود سبکی را به وجود آورده است که می‌تواند به آن اتکا کند.

این کارگردان سینما بیان کرد: بیشتر آثار جشنواره چنگی به دل نمی‌زند و بیشتر آن‌ها تکراری بودند و هیچ فیلمی وجود نداشت که فضای متفاوتی داشته باشد. اکثر فیلم‌ها در خیابان‌های تهران و فضاهای آپارتمانی تولید شده است. معدود اثری در مناطق دور افتاده ایران مانند جنوب، شمال، غرب و شرق بود.

صادق‌دقیقی مشکلات سینما را متوجه سینماگران دانست و عنوان کرد: بخش اعظم مشکلات سینما متوجه فیلمسازان است. سوژه‌های امروز مسئله روز جامعه نیست. فیلمسازی حس درونی است و هر آنچه از فیلم بیرون می‌آید ذات فیلمساز است. متاسفانه ما سینماگران امروز مغرور شده‌ایم و فکر می‌کنیم تنها ما سینما را بلد هستیم در صورتی که وقتی فیلم می‌سازیم مشکلاتمان مشخص می‌شود.

وی گفت: سینمای دفاع مقدس یکی از علاقه‌های ماست. اگر در سینما فیلم راهکار ارائه دهد دچار شعارزدگی می‌شود. فیلم باید طرح مسئله داشته باشد و مخاطب را به فکر وادار کند. آثار جشنواره فکر نداشت و مخاطب را به تصمیم وادار نمی‌کرد. خوب است فیلم هم به احساسات توجه کند و هم مخاطب را به فکر وادار کند.

این کارگردان سینما ادامه داد: چاره کار در سینمای ایران قهرمان است. ما با همراه کردن مخاطب با قهرمان می‌توانیم او را به فکر وادار کنیم. وقتی مخاطب با قهرمان همراه می‌شود، قرار است به جای او تصمیم بگیرد.
 
انتهای پیام/121
نظر شما
پربیننده ها