خزاعی خبر داد

بیش از ۸۰ سینماگر دیگر به جمع امضاکنندگان نامه بان کی مون اضافه شدند

علاوه بر ۱۶۰ سینماگر و هنرمندی که در روز نخست با نامه معترضانه بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد همراه شده بوند تا ظهر امروز بیش از ۸۰ چهره و فعال سینمایی به این حرکت پیوستند.
کد خبر: ۲۳۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱ - 15July 2014

بیش از ۸۰ سینماگر دیگر به جمع امضاکنندگان نامه بان کی مون اضافه شدند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، «محمد خزاعی» با اعلام این خبر از کلیه سینماگران و هنرمندان علاقمند برای پیوستن به لیست امضاکنندگان نامه به دبیرکل سازمان ملل دعوت کرد با مراجعه به سایت جشنواره فیلم مقاومت به نشانی http://moqavematfilmfest.ir/ نسبت به ثبت نامشان اقدام نمایند یا از طریق هماهنگی و تماس همکاران جشنواره از این حرکت انسانی استقبال نمایند.

دبیرجشنواره بین المللی فیلم مقاومت ادامه داد: متاسفانه، بار دیگر جهان و جهانیان شاهد یک تراژدی دردناک بشریاند. جنایات بی شرمانه و ضدانسانی صهیونیستها که بدون کوچکترین تردید با چراغ سبز و حمایت دولتمردان آمریکایی و اروپایی و سکوت شرم آور و خفت بار دولتهای مزدور عربی رخ میدهد وجدان بشریت را جریحه دار ساخته است.

وی اظهار داشت: جشنواره بین المللی فیلم مقاومت ضمن اعتراض شدید به این جنایات و تفکرات خطرناک گروههای تکفیری و داعش خاطرنشان ساخت: این رویداد سینمایی که از جایگاه مهم و تاثیرگذاری در منطقه و جهان اسلام برخوردار است، این دوره کوشیده است با گنجاندن بخشهایی چون "عماد مغنیه"، جریانات تکفیری و داعش به این جریانات خطرناک در دنیا و پیامدها و خطرات آن بپردازد و قطعا در بخش کنفرانسها و نشستهای جشنواره نیز به این موضوعات به صورت تحلیلی پرداخته خواهد شد.

در ادامه روابط عمومی سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت بخش دوم سینماگران و هنرمندان کشور را که تا ظهر امروز به جمع امضاکنندگان نامه بان کی مون پیوستند را  به این ترتیب منتشر کرد:

هنرمندان و بازیگرانی همچون رویا تیموریان- هنگامه قاضیانی- شهره لرستانی- مسعود رایگان- همایون ارشادی- فرهاد توحیدی- هارون یشایایی- بهرام شاه محمدلو- سیامک شایقی- بهرام توکلی- محسن امیریوسفی- حمید نعمت الله- شادمهر راستین- قاسم قلی پور- دکتر حمید دهقان پور- پدرام اکبری- سیدمهدی خادم- سعید الهی- محمود کلاری- همایون پای ور- علیرضا زرین دست- علی لقمانی- محمدرضا سکوت- احد صادقی- نیما عباسپور-  ماهور احمدی- مجید برزگر- لیلا نقدی پری- منیر شاهین تبریزی – مرجان اشرفی زاده- ژرژ هاشم زاده- سینا گنجوی- امیر توده روستا- روانبخش صادقی به لیست معترضان پیوستند.

سعید آرمند- ابراهیم حاج علیرضا- مسعود امینی تیرانی- پروین صفری- بهزاد آدینه زاده- ملک جهان خزاعی- عبدالحمید قدیریان- محسن شاه ابراهیمی- مازیار شیخ محبوبی- بهروز شهامت- مهدی دارابی- بهمن حیدری- آرش قاسمی- سیامک تقی پور- سیدسعید رحمانی- مسعود احمدیان- فریدون شهبازیان- آریا عظیمی نژاد- مهدی بزرگمهر- بیتا بهشتیان- سودابه خسروی- محمد قومی- عباس افشاریان- کاوه سجادی حسینی- علی بهرامی فر- امیر ترابی- ژیلا ایپکچی- معصومه شاه نظری- مصطفی خرقه پوش- سهراب میرسپاسی- محسن روزبهانی- اکبر محمدی- عباس شوقی- ایمان کریمیان- حسن راستگو- میثم مولایی- حسن آقاکریمی- فریدون آزما- مجتبی فراورده- ناصر برهان آزاد- روح اله برادری- ابوالفضل کریمی – نادر شیخ الاسلامی- رضا اسدی- حمید بهرامفرد- زهره یزدان پناه- سیاوش حقیقی- کوروش پیرو- ناصر درخشان- وحیدرضا شفیعی- آرش رمضانیان- احمدرضا گرشاسبی بخش دیگر این هنرمندان بودند.

برپایه این خبر در بخش هایی از نامه جامعه سینمایی و هنری کشور خطاب به دبیرکل سازمان ملل آمده است: مردم بی دفاع عراق و غزه ناجوانمردانه قتل عام می شوند، زنان و کودکان و سالخوردگان در این سرزمین ها برای اندک آرمیدنی به دنبال مأمن حقیری می گردند و تروریسیم در دنیا و به خصوص در شرایط کنونی در منطقه خاورمیانه، آرامش را از همه ربوده است. آن هم در دورانی که شما دبیرکل سازمان ملل متحد هستید.

ما هنرمندان و سینماگران ایران به حکم وظیفه انسانی، ملی و تاریخی خود به پیروی از اعتقادات دینی و ارزشهای الهی، از شما که انسانی مؤثر در یک نهاد بین المللی هستید انتظار داریم که نقش تاریخی و تاریخ سازتان را در این برهه از زمان ایفا نمائید و با استفاده از تمامی ظرفیت ها و توانمندی های حقیقی و حقوقی خود گام مؤثری در جهت برقراری صلح و امنیت جهانی بردارید.

ما براین باوریم که هوشمندی و تدبیر جنابعالی می تواند نه تنها قلب و دیدگان کودکان، زنان و سالخوردگان بی پناه غزه و عراق را شاد گرداند، بلکه تحسین بشریت را هم نسبت به ورود شما برای پایان دادن به این مصیبت ها برانگیزد.

جناب آقای بان کی مون، قطعا دیر یا زود جنابعالی این مسئولیت را یرای استقرار در جایگاههای دیگر ترک مینمائید. امیدواریم در روز وداع وجدانی آسوده و دعای خیر بشریت بدرقه تان باشد.در ادامه این خبر روابط عمومی سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت از جامعه سینمایی و هنری کشور در سراسر کشور دعوت کرد جهت پیوستن به این حرکت و همراهی با هنرمندان و سینماگران کشور می توانند با مراجعه به سایت جشنواره فیلم مقاومت به نشانی http://moqavematfilmfest.ir/ نسبت به ثبت نامشان اقدام نمایند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار