مومنی‌شریف در گفت‌وگو با دفاع پرس عنوان کرد؛

تلاش دشمن برای تحریف واقعیت‌های سیاه رژیم پهلوی و تخریب دستاوردهای انقلاب

رئیس حوزه هنری با اشاره به راه‌های نرفته در درج خاطرات انقلاب اسلامی، گفت: دشمن به شدت در پی تحریف واقعیت‌های پیش از انقلاب درباره تاریخ سیاه رژیم پهلوی و تخریب دستاوردهای انقلاب است.
کد خبر: ۲۴۰۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱ - 27May 2017
تلاش دشمن برای تحریف واقعیت‌های سیاه رژیم پهلوی و دستاوردهای انقلاب

«محسن مومنی‌شریف» رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با بیان اینکه تمرکز حوزه هنری فقط نشر کتاب‌های خاطره رزمندگان نیست، اظهار داشت: سوره مهر در همه بخش‌ها فعالیت دارد. خاطره یکی از بخش‌های فعالیت ما محسوب می‌شود؛ اما ما در خاطره‌نویسی صاحب سبک شده‌ایم و به جایگاهی رسیده‌ایم که مردم، مخاطبان و صاحب‌نظران به کارهایی که از طرف حوزه هنری منتشر می‌شوند، اعتماد دارند.

رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: در میان همه هنرهایی که برای رواج، گسترش و بیان معارف انقلاب اسلامی به کار گرفته شده‌اند و زحمت می‌کشند خاطره بیش از همه گونه‌ها پاسخ گرفته است. ما در بخش‌های دیگر هنری از تجارب دیگران استفاده می‌کردیم و ناخواسته مطالبی بر ما تاثیرگذاشته اما در خاطره این طور نیست. خاطره بکر است و ما در آن صاحب سبک شده‌ایم.

مومنی‌شریف بیان کرد: خاطره‌نگاری توانسته ویژگی‌های انسانی که انقلاب اسلامی معرفی کرده است را در دفاع مقدس معرفی کند و صحنه‌هایی که نقاط مشکل تاریخ ما بوده را خاطره خیلی راحت توانسته آن‌ها را بیان کند و مردم نیز آن را باور کنند.

وی درباره قابل استناد بودن خاطره در تاریخ‌نگاری نیز گفت: اعتماد مردم به کتاب‌های ما به دلیل سختگیری‌های حوزه هنری در سندیت خاطرات است که همه چیز راستی‌آزمایی می‌شود و در جایی اگر ابهامی وجود داشته باشد از حاضرین در حادثه کمک گرفته می‌شود. همه این‌ها کمک کرده است تا خاطره‌نگاری در حوزه هنری یک مرجعیت به وجود آید.

رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: حتماً راه‌های نرفته زیادی وجود دارد و نسبت به کارهایی که می‌بایست در حوزه انقلاب اسلامی انجام داد فکر می‌کنم راه طولانی پیش روی داریم. ما در آستانه چهلیمن سالگرد انقلاب اسلامی هستیم و ناگفته‌های زیادی وجود دارد که گفته نشده است.

مومنی‌شریف ادامه داد: از اینکه ما خیلی از چیزها را نگفته‌ایم، دشمنان انقلاب سوءاستفاده کرده‌اند و به شدت دنبال تحریف واقعیت‌های پیش از انقلاب درباره تاریخ سیاه رژیم پهلوی و تخریب دستاوردهای انقلاب هستند؛ این موضوعات کار ما را مشکل کرده که به همین بهانه باید به راه‌نرفته نیز بپردازیم و باید سرعتمان را افزایش دهیم.

وی از تربیت نویسندگان جدید در حوزه انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: حوزه هنری مداوم در حال تربیت نیروهای جدید است. ما با عناوین مختلف کادرسازی می‌کنیم و لذا حوزه هنری زحمت می‌کشد اما نیازها فراتر از تلاش‌های ماست، که امیدواریم سایر دستگاه‌های فرهنگی نیز از تجارب حوزه هنری بهره گرفته و وارد عمل شوند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها