گودرزی تاکید کرد؛

لزوم حمایت از اقدامات بسیج دانشجویی/ فعالیت 1300 گروه جهادی دانشجویی در کشور

رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه «بسیج دانشجویی» مظلوم واقع شده است، از وزارت علوم و بسیج خواست تا مورد حمایت قرار گیرد.
کد خبر: ۲۷۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴ - 23December 2017
لزوم حمایت از اقدامات بسیج دانشجویی/ فعالیت 1300 گروه جهادی دانشجویی در کشوربه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، «داوود گودرزی» رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی کشور صبح امروز در مراسم تکریم خود و معارفه رئیس جدید این سازمان که در مجموعه فرهنگی 13 آبان برگزار شد، اظهار داشت: بسیج دانشجویی مظلوم است و این مظلومیت از سوی سه گروه مسئولین آموزش عالی کشور که به فرمایش امام خمینی (ره) برای تشکیل بسیج و تاکیدات مقام معظم رهبری برای حمایت از بسیج دانشجویی آنچنان توجه نکردند و نگاه حداقلی به بسیج دانشجویی دارند، مسئولین سپاه و بسیج که اقتضائات بسیج دانشجویی را درک نکردند و گروه سوم خود بسیج دانشجویی به بسیج دانشجویی تحمیل شده است.

وی در خصوص حمایت‌های کم سپاه و بسیج از بسیج دانشجویی بیان داشت: حمایت‌های کم سپاه و بسیج از بسیج دانشجویی در حالی صورت می‌گیرد که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: سپاه تکیه‌گاه بسیج دانشجویی است. اما برخی با نگاه سلیقه‌ای پای کار نیامدند و از بسیج دانشجویی حمایت نکردند.

گودرزی افزود: ما دانشجویان بسیجی هم به نسبت آن چه که می‌بایست تلاش می‌کردیم، برای این مولود ارزشمند انقلاب تلاش نکردیم و نسبت به آن نگاه کلان نداشتیم، زیرا طی این مدت از 10 درصد ظرفیت بسیج دانشجویی استفاده شده در حالی که بسیج دانشجویی بیش از این‌ها پتانسیل دارد.

وی سپس در گزارشی از فعالیت‌های بسیج دانشجویی ادامه داد: در حال‌حاضر یک هزار و 300 گروه جهادی داریم، تعداد 55 هزار دانشجوی جهادی در تابستان به مناطق محروم برای کار جهادی اعزام شدند، یک هزار یادواره شهدا طی یک سال گذشته برگزار و در ادامه ستاد جامع اربعین راه‌اندازی شد که به واسطه آن بیش از 100 هزار دانشجو برای پیاده‌روی اربعین اعزام شدند، علاوه بر این قرارگاه ملی راهیان نور دانشجویی را نیز به ریاست وزیر علوم و دبیری بسیج دانشجویی تشکیل دادیم.

مسئول سابق سازمان بسیج دانشجویی کشور همچنین عنوان کرد: ایجاد قرارگاه احمدی‌روشن با تمرکز بر اقتصاد مقاومتی، راه اندازی مرکز گفتمان و انتشار 15 عنوان کتاب درباره انقلاب، راه اندازی موزه استکبارستیزی و بازدید 10 هزار توریست خارجی از آن، برپایی دوره‌های خط امام (ره) در سطح دانشگاهی و آموزش 15 هزار نفر در تابستان امسال این دوره‌ها و نیز چاپ 18 عنوان کتاب مربوط به این دوره‌ها، اجرای حدود 500 عنوان برنامه از سوی بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها به مناسبت 16 آذر امسال و عناوین متعدد برنامه‌های دیگری که اتفاق افتاده بخش‌هایی از فعالیت‌های بسیج دانشجویی طی این مدت است.

وی با بیان اینکه بسیج را از امروز طور دیگری نگاه کنیم، گفت: مقام معظم رهبری با تنها گروهی که 12 مرتبه مستقیم سخن گفته و دو بار هم پیام داده، بسیج دانشجویی است.

گودرزی در پایان بیان کرد: به جای برگزاری جلسات برای نظارت‌کردن بر بسیج دانشجویی، یک بار هم جلسه‌ای برگزار و بررسی کنید که چگونه می‌توان حمایت کرد؟ همه حمایت‌ها، حمایت مالی نیست؛ لذا انتظار می‌رود همه مسئولان سپاه و بسیج، وزارت علوم و دیگران از بسیج دانشجویی حمایت کنند تا دانشجویان بتوانند فعالیت‌های خود را انجام دهند.

انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها