«صخره سخت»به ایستگاه دوم رسید

کتاب "صخره سخت" تالیف محمدحسن روزی طلب که به بررسی پرونده های امنیتی جمهوری اسلامی ایران در خلال سالهای 1357 تا 1359می پردازد، به چاپ دوم رسید.
کد خبر: ۲۷۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸ - 07September 2014

«صخره سخت»به ایستگاه دوم رسید

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، کتاب "صخره سخت" تالیف محمدحسن روزی طلب که به بررسی پرونده های امنیتی جمهوری اسلامی ایران در خلال سالهای 1357 تا 1359می پردازد، به چاپ دوم رسید.

این کتاب در بهمن ماه سال گذشته رونمایی و روانه بازار نشر شد.

محمدحسن روزی طلب، نویسنده کتاب در همین رابطه اظهار کرد: از سال 1387 به طور جدی تری مطالعه تاریخ انقلاب را پیگیری کردهام و مراجعه من به آرشیو مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوع کار مرا از روزنامهنگاری به تالیف کتاب تغییر داد و ترکیب دو سبک سندنگاری و تاریخشفاهی مرا در نوشتن کتاب یاری کردو با 30 شخصیت به گفتوگو نشستم که تا به آن زمان تن به مصاحبه نداده بودند.

وی سپس به تبیین نام کتاب «صخره سخت» پرداخت و گفت: دلیل نامگذاری «صخره سخت» این بود که انقلاب اسلامی مانند امواج سهمگینی در برابر موجها مقاومت کرد و این مقاومت به دلیل رهبری امام و وحدت مردم بود و بعدها مقام معظم رهبری این تعبیر را در نخستین سخنرانی در مقام رهبری انقلاب بکار بردند.

 نویسنده کتاب ادامه داد: علت نوشتن کتاب این بود که اگر تاریخ را ننویسیم دیگران برایتمان تاریخ مینویسند و در این کتاب تلاش کردم عمق دشمنی ها و حجم یارگیریهای گروههای ضد انقلاب را در اوایل انقلاب نشان دهم. درواقع مجموعهی پیشرو با نگاهی دقیق و ژرفکاوانه به دغدغههای انقلابیها از فردای پیروزی انقلاب، درصدد ترسیم فضا و شرایط به وجود آمدن نهادهای امنیتی انقلاب و چگونگی عملکرد آنها در آن شرایط دشوار تاریخی است و ضمن آن به توضیح عملکرد احزاب، گروهها و شخصیتها در قبال تحولات مختلف سالهای نخست پیروزی انقلاب پرداخته ام.

یادآور می شود، صخره سخت در یازده گفتار تبیین شده است که سرفصل های آن به شرح زیر می باشد:

دغدغه هایی که نهاد شدند،ارتشی که باید می ماند،نهاد پاسدار انقلاب،تنها حزب سیاسی-امنیتی جمهوری اسلامی،پدیده ای به نام محمدمنتظری،تناقض های گسترش طولی و عرضی،پدر طالقانی،اولین جاسوس،آمریکایی تر از آمریکایی ها،حرکت سینوسی و جدی ترین کودتا.

چاپ دوم این اثر در شمارگان 2000 نسخه و 1108 صفحه روانه بازار نشر شده است.

علاقمندان جهت تهیه این کتاب می توانند به فروشگاه این مرکز در خیابان انقلاب،خیابان ۱۲فروردین،بعد از خیابان شهدای ژاندارمری نبش مجتمع ناشران مراجعه و یا با شماره تلفن های ۶۶۹۵۳۶۰۷ و ۶۶۹۶۱۵۳۶ تماس بگیرند.
 

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها