مویدی جمع خبرنگاران عنوان کرد؛

برخورد با کشت «گُل» در سراسر کشور

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: طبق دستور ابلاغ شده با کشت گُل چه در مقدار کم و چه در مقدار زیاد در سراسر کشور برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۲۷۷۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴ - 06February 2018

برخورد با کشت «گُل» در کشوربه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «علی مویدی» قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در حاشیه آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره سراسری انتخاب و معرفی آثار برتر مکتوب در زمینه مبارزه با مواد مخدر و روانگردان‌ها در جمع خبرنگاران در خصوص مواد مخدر «دستمال» اظهار داشت: در چند نقطه از کشور دستمال آغشته به‌ مواد مخدر کشف شده است و این به معنی گسترش مواد مخدر نیست، هر چند خانواده‌ها باید در این خصوص هوشمندی لازم را داشته باشند.

وی در ادامه در خصوص کشت گُل در اطراف تهران و در دیگر نقاط کشور گفت: طبق دستور ابلاغ شده با کشت گُل چه در مقدار کم و چه در مقدار زیاد برخورد خواهد شد؛ اقدامات پیشگیرانه نیز ادامه خواهد داشت. ضمن اینکه اگر گزارشی در خصوص کشت گُل در خانه ارائه شود، به بررسی خانه‌ها می‌پردازیم.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین در واکنش به برخی سخنان مبنی بر اینکه رهبر معظم انقلاب از اقدامات ستاد رضایت ندارد، گفت: این موضوع اصلاً درست نیست؛ ستاد به تنهایی وظیفه سیاست‌گذاری و اجرا ندارد بلکه مجموعه‌ای از دستگاه‌ها مسئول هستند؛ رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند که دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند و ستاد عملکرد دستگاه‌ها را گزارش دهد.

وی تصریح کرد: خوشبحتانه کارهای خوبی در حوزه مقابله و پیشگیری انجام شده است که نباید آن‌ها را نادیده گرفت.

مویدی با بیان اینکه در کشور با جهل دانش در حوزه مواد مخدر مواجه هستیم، گفت: باید با اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر، جهل را از بین ببریم و دانش مردم در این خصوص افزایش یابد.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس مبنی بر اینکه نماینده مجلسی گفته بود که در مبارزه با مواد مخدر جدید خلاهای قانونی وجود دارد و آیا ستاد در این رابطه پیشنهاداتی داشته است، گفت: ما در بحث مبارزه با مواد مخدر جدید خلأهای قانونی بسیاری داریم و انتظار می‌رود مجلس با ورود به این موضوع نقش دستگاه‌های متولی را مشخص کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها