سردار هادیان‌فر در جمع خبرنگاران:

برخی از خریداران عمده «پول دیجیتال» ایرانی هستند

رییس پلیس فتا گفت: 1.2 میلیارد دلار پول دیجیتال تولید شده که از این مقدار، بیش از 810 میلیون دلار به 81 نفر فروخته شده که اسامی برخی پنهان است و برخی از خریداران روسی و تعدادی نیز ایرانی هستند.
کد خبر: ۲۹۰۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ - 08May 2018

برخی از خریداران عمده پول دیجیتال ایرانی هستندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «سیدکمال هادیان‌فر» رییس پلیس فتا در حاشیه ششمین نشست روسای پلیس‌های سایبری اروپا و آسیا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز میزبان روسای پلیس‌های سایبری اروپا و آسیا بودیم که این نشست سال گذشته در اسپانیا برگزار شد.

وی افزود: امروز میزبان 17 کشور هستیم و 6 نفر از کارشناسان سازمان اینترپل نیز در این نشست حضور دارند.

رییس پلیس فتا بیان کرد: اشتراک‌گذاری اطلاعات بین کشورها، ظرفیت‌سازی برای مقابله با جرایم سایبری و تأمین امنیت این حوزه از اهداف مهم این نشست است.

وی بیان کرد: برخی از کشورها از ظرفیت بالایی در مقابله با جرایم سایبری برخوردارند و در عین حال برخی کشورها نیز عقب‌ماندگی‌هایی در این حوزه دارند، بنابراین ظرفیت‌سازی بین کشورها برای مقابله با این جرایم از محوری‌ترین اهداف این نشست است.

سردار هادیان‌فر اضافه کرد: امروز حاکمیت اینترنت در انحصار آمریکاست و علیرغم اینکه 4.2 میلیارد کاربر از اینترنت استفاده می‌کنند اما این کشور اطلاعات مربوط به ردیابی و... را در اختیار سایر کشورها قرار نمی‌دهد، بنابراین لازم است حاکمیت اینترنت از انحصار خارج شود.

وی در ادامه درباره پول‌های دیجیتال عنوان کرد: 1.2 میلیارد دلار پول دیجیتال تولید شده که از این مقدار، بیش از 810 میلیون دلار به 81 نفر فروخته شده که اسامی برخی پنهان و برخی از خریداران روسی و تعدادی نیز ایرانی هستند.

سردار هادیان‌فر تاکید کرد: پول‌های دیجتیال هیچ عقبه‌ای ندارد و در واقع مردم با خرید این پول‌ها سرمایه خود را به باد می‌دهند.

رییس پلیس فتا تاکید کرد: تنها مرجعی که می‌تواند نسبت به تولید پول مجازی اقدام کند بانک مرکزی است، یعنی صرفاً بانک‌های مجاز می‌توانند پول مجازی در اختیار متقاضیان برای معاملات سایبری قرار دهند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها