کبوتر خونین‌بال خرمشهر (۶)؛

شهید صادق‌زاده: اسلام به خون سرخ من احتیاج دارد

شهید «صادق کوچک زاده» در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشته است: ای پدر و مادر باعاطفه‌ام! می‌دانم برای شما شنیدن خبر شهادتم خیلی سخت است، ولی باید بدانید که اسلام عزیز‌تر از جان هر فرد مسلمان احتیاج به خون سرخ من و صبر و شکیبایی و استقامت شما دارد.
کد خبر: ۲۹۲۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳ - 25May 2018

شهید صادق زاده: اسلام احتیاج به خون سرخ من و صبر وشکیبایی و استقامت شما داردبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، سوم خردادماه و آزادسازی خرمشهر، واقعه‌ای تاریخی است که هرگز از ذهن‌ها پاک نمی‌شود.

در عملیات غرورآفرین «بیت‌المقدس» که از ۱۰ اردیبهشت‌ماه سال ۶۱ شروع شد و تا سوم خردادماه و آزادسازی خرمشهر ادامه یافت، شهدای بسیاری خون پاک خود را نثار میهن اسلامی‌مان کردند.

رزمندگان استان یزد هم مثل همیشه با حضور مستمر خود، نقشی را در این واقعه مهم ایفا کردند و این دفاع جانانه به مردم ولایی یزد لاله‌های سرخی را هدیه کرد.

در همین راستا به معرفی برخی از این شهدای والامقام می‌پردازیم.

شهید «صادق کوچک‌زاده»

«صادق کوچک‌زاده» سال ۴۴ در خانواد‌های مذهبی و کارگر در یزد متولد شد، از همان ابتدای کودکی همراه پدرش به مسجد و سایر جلسات مذهبی می‌رفت.

قبل از پیروزی انقلاب و در ابتدای اوج‌گیری تظاهرات به نحو قابل توجهی در جریان انقلاب قرار گرفت و با وجود کمی سن، اعمال انقلابی انجام می‌داد، به طوری که یکی از مسئولین مدرسه راهنمایی برای خانواده‌اش پیغام فرستاد که جلوی پسرتان را بگیرید برایش خطر دارد بچه‌ها را به اعتصاب و شعار وا می‌دارد.

در جریان واقعه دهم فروردین یزد دیر به منزل آمد و در حالی که کفش به پا نداشت اظهار داشت که در جریان تیر‌اندازی امروز اگر زیر ماشین پنهان نشده بود تیر خورد.

در سال ۶۰ بعد از دیدن آموزش نظامی ۲ ماه در جبهه جنوب بود و بعد از برگشت از جبهه، لحظه‌ای آرام نگرفت.

بسیار منظم و مرتب شده بود هفته‌ای ۲ بار روزه می‌گرفت و به بهانه درس خواندن در اتاقش به خواندن دعا و قرآن می‌پرداخت، علی‌رغم مخالفت دوباره رفتن او به جبهه، هر روز خود را آماده‌تر می‌کرد و سعی می‌نمود علاقه‌ها نسبت به او کمتر شود. بالاخره موفق شد مادرش را راضی کند و در هفته اول فروردین ۱۳۶۱ به جبهه برود تا دِینش را به اسلام و انقلاب ادا کند. او که غیر از جان پاکش چیز دیگری نداشت در تاریخ ۶۱/۰۲/۱۸ در عملیات «بیت‌المقدس» آن را مخلصانه تقدیم اسلام کرد و جز وصیت‌نامه‌ای پر محتوی و مسئولیت‌آور که گویای اوج روح پر عظمتش است، چیز دیگری باقی نگذاشت.

وصیت‌نامه‌

وصیت‌نامه‌ای به برادران و خواهرانم: باید پیام خون من را به جامعه خود برسانید که همانا پیامم مبارزه با تمام صوت‌های شیطان به خصوص نفس خود است.

و ای ملت ایران! وصیت من به شما این است [که] همچنان مصمم و با اراده قوی به پیش بروید و خدا را هیچ موقع فراموش نکنید که اگر خدا را فراموش کنید باز به دام آمریکا خواهید افتاد و سفارش من این است که نماز‌های خود را به جماعت در مساجد برگزار کنید‌.

ای پدر و مادر باعاطفه‌ام! می‌دانم برای شما شنیدن خبر شهادتم خیلی سخت است، ولی باید بدانید که اسلام عزیز‌تر از جان هر فرد مسلمان احتیاج به خون سرخ من و صبر و شکیبایی و استقامت شما دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار