عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

کشورهای غربی بدون بهانه‌جویی پای میز مذاکره حاضر شوند

ابراهیم آقامحمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با توجه به اینکه تحریم‌های جدید برای جمهوری اسلامی ایران معنی پیدا نمی‌کند.
کد خبر: ۲۹۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴ - 29September 2014

کشورهای غربی بدون بهانه‌جویی پای میز مذاکره حاضر شوند

ابراهیم آقامحمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، درباره نتایج نشست اخیر ایران و 5+1 گفت: اگرغربیها همچون گذشته خواهان عقب نشینی کشورمان از مواضع هستهایاش باشند ما نیز از حقوق حقه خود قدمی عدول نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: مردم و مسئولین از ابتدا برمواضع هستهای تاکید ویژه ای داشته اند و اکنون که موارد اختلافی میان دو گروه مذاکره کننده به مسائل جزئیتری چون فردو و آب سنگین اراک رسیده است، حتی قدمی پا پس نخواهیم کشید.

نماینده مردم لرستان در مجلس به صحبتهای رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و اظهار داشت: روحانی نیز با سخنرانی که در نیویورک انجام داد تاکید و پافشاری کشورمان را بر سر منافع ملی بیش از پیش به رخ جهانیان کشید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره احتمال توافق میان ایران و طرف غربی گفت: اگر تا آذر ماه گروه 1+5 سر عقل نیاید و با مواضع ایران سر صلح پیدا نکند، احتمال توافق بسیار کم و بعید است.

آقامحمدی ادامه تحریمها توسط غربی ها را پوچ و توخالی دانست و بیان کرد: واقعیت این است که باطن تحریمها از دید مردم و کشورهایی که همواره در معرض تحریم قرار دارند از بین رفته است لذا تهدید حامیان تروریست با تحریم جدید قابل اعتنا نیست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جوهر تحریمها بیرنگ شده و ایران نیز از این نوع منع سیاسی هراسی ندارد لذا کشوهای غربی بدون بهانهجویی پای میز مذاکره حاضر شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار