سرلشکر باقری:

نیروهای مسلح آماده دفاع در برابر شدیدترین تهدیدات هستند

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه اکنون در معرض شدیدترین تهدیدها و فشارها هستیم، گفت: نیروهای مسلح آماده دفاع در برابر شدیدترین تهدیدات هستند.
کد خبر: ۳۰۰۸۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳ - 22July 2018

نیروهای مسلح آماده دفاع در برابر شدیدترین تهدیدات هستندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رییس ستاد کل نیروهای مسلح در نشست شورای هماهنگی اجرای سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان اظهار داشت: چنانکه در رهنمودهای امام راحل، مقام معظم رهبری و در قانون اساسی آمده است، جمهوریت در کنار اسلامیت نظام به عنوان رکن غیر قابل تفکیک نظام الهی بوده و خواهد بود.

وی افزود: حوادثی که از سال‌های انقلاب تاکنون اتفاق افتاده بدون حضور مردم امکان‌پذیر نبوده است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: دفاع مقدس مهمترین حادثه بزرگی است که در 40 سال گذشته و پس از انقلاب اسلامی، رخ داده است. اگر مردم وارد صحنه دفاع مقدس نمی‌شدند، قطعاً با توجه به سرمایه‌گذاری استکبار جهانی و پشتیبانی بی‌بدیل آنان از رژیم متجاوز بعثی، ایران شکست می‌خورد.

وی گفت: عمده‌ترین کاری که در دوران دفاع مقدس انجام شد، سازماندهی، آموزش و به‌کارگیری نیروهای مردمی بود. بخش زیادی از بدنه واحدهای رزمی نیروهای مسلح را مردم تشکیل می‌دادند. از این رو شهیدان زیادی تقدیم شد و امروز پیشکسوتان و ایثارگرانی داریم که نیاز به خدمت‌رسانی بیشتری دارند.

سرلشکر باقری اضافه کرد: بسیاری از کارکنان دولت، شرکت‌های دولتی و بخش‌های خصوصی نیز وارد نبرد شدند و جانانه جنگیدند و از نظام اسلامی دفاع کردند و بر ماست که وظیفه خود را در خدمت‌رسانی به نحو احسن انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در واقع راهبرد دفاع همه جانبه مردمی که به عنوان راهبرد دفاعی نظام جمهوری اسلامی توسط امام راحل ترسیم شده و همچنان پابرجاست، مستلزم این است که در طول زمان به قشر رزمندگان توجه داشته باشیم و دچار غفلت در این موضوع نشویم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: این رسیدگی جدای از اینکه یک وظیفه اساسی و قانونی بر عهده یکایک مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، موجب استمرار حضور و ارتقای بازدارندگی نیز خواهد شد.

وی گفت: بحمدالله سند بسیار جامعی در سال‌های گذشته تدوین شده و در سال 94 به تصویب هیئت وزیران رسیده و همه ابعاد موضوع در آن دیده شده است. ابعاد مادی رسیدگی به رزمندگان شاید بخش کوچکی از ابعادی است که در این سند قید شده است اما روح حاکم بر این سند ارتقای منزلت و شان رزمندگی است. آن کسی که به صورت داوطلبانه وارد جبهه‌ها شد و از جان خود برای دفاع از میهن، دین و مردمش گذشت، بر همگان است که به آن فرد رسیدگی کنند.

سرلشکر باقری بیان داشت: در این سند وظایف سنگینی بر عهده این شورا گذاشته شده است. در آیین‌نامه اجرایی درج شده که این جلسه سالیانه دو بار تشکیل شود و ما این کار را جهت رسیدگی به موضوعات انجام می‌دهیم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: نظام ما امروز در معرض شدیدترین تهدیدها، تهاجمات، فشارها و تحریم‌هاست و رفتار دشمن قابل پیش‌بینی نیست.

وی افزود: هر چند که دولت ظالم و فعلی آمریکا در ظاهر حرفی از تهدید نظامی نمی‌زند، اما اطلاعات متقنی وجود دارد که در همین یک سال و نیم گذشته تلاش داشته تا ارتش این کشور را وادار به تهاجم کند و این را مقامات آمریکایی علناً اذعان کرده‌اند.

سرلشکر باقری گفت: اینکه حوادث آینده به چه سمت و سویی خواهد رفت به هیچ وجه قابل پیش‌بینی نیست؛ البته آنچه که در پیشانی فشار دشمن است، تحریم و مشکلات اقتصادی می‌باشد که فعلاً این را برای ملت ایران ایجاد می‌کنند؛ اما انواع و اقسام تهدیدات در مجموعه این سناریو می‌تواند وجود داشته باشد و اتفاق بیافتد.

وی خاطرنشان کرد: از این رو همه اقشار ملت ایران و در راس آن نیروهای مسلح به عنوان پشتوانه دفاع از نظام اسلامی و امنیت کشور باید آماده باشند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها