برادر شهید تازه شناسایی شده در گفت‌وگو با دفاع پرس:

غم فراق سعید مادرم را از پا درآورد/ احراز هویت برادر شهیدم بزرگترین هدیه خداوند به ما بود

در سال 89 با آزمایشات دی ان ای که از مادر و برادرم گرفتند منتظر شناسایی او در میان شهدای گمنام بودیم، اکنون سعید احراز هویت شده اما عمر مادرم کفاف دیدار با پیکر فرزند شهیدش را نداد.
کد خبر: ۳۰۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲ - 11October 2014

غم فراق سعید مادرم را از پا درآورد/ احراز هویت برادر شهیدم بزرگترین هدیه خداوند به ما بود

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، شهید عباسعلی (سعید) مختاری، شهید گمنامی است که هفته گذشته پس از 31 سال، شناسایی و احراز هویت شد.

جمشید مختاری برادر شهید، در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه برادرم در سال 1339 در روستای کرچگان بخش باغ بهادران شهرستان زرین شهر اصفهان به دنیا آمد، گفت: وی 15 خرداد 1361 در عملیات بیت المقدس مجروح شد و در 23 تیر 1361 نیز در مرحله اول عملیات رمضان در شرق بصره به شهادت رسید.

وی ادامه داد: همان سال به خانوادهمان اطلاع دادند که فرزند شما در عملیات رمضان شهید شده است. از آن زمان تا دوشنبه هفته پیش که از بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان خبر شناسایی وی را به ما دادند، حدود 31 سال گمنام و مفقودالاثر بود.

برادر شهید تازه شناسایی شده افزود: واحد پزشکی سپاه صاحب الزمان(عج) مستقر در استان اصفهان در سال 89 از مادر و برادر بزرگترم آزمایش دی ان ای گرفتند تا هویت برادر شهیدمان را با انجام آزمایشهای ژنتیک تشخیص دهند اما متاسفانه مادرم از غم فراق پسر شهیدش چندی بعد به دیار باقی شتافت. پدرم نیز با غم دوری برادر شهیدم در سال 72 از دنیا رفته بود.

برادر شهید مختاری تصریح کرد: برادرم عباسعلی که ما وی را با نام سعید صدا میزدیم، با وجود جراحتهای بسیار، فرمانده گروهان امام سجاد(ع) در لشگر 14 امام حسین(ع) بود که بعد از پایان عملیات بیت المقدس در آزاد سازی خرمشهر و در مرحله مقدماتی عملیات رمضان در سال 61 به درجه رفیع شهادت رسید و اکنون بعد از گذشت 31 سال سخت و دلگیر، با خبر شناسایی او در یکی از مراکز دانشگاهی تهران، خوشحالی و مسرت به خانواده ما برگشته است.

قابل ذکر است که شهید تازه شناسایی شده "شهید عباسعلی (سعید) مختاری" هفته گذشته از طریق دی ان ای و بعد از 31 سال مفقودالاثر بودن شناسایی و احراز هویت شد.

پیکر این شهید بزرگوار در مراسمی مصادف با اربعین حسینی در 28 بهمن سال 87 به عنوان شهید گمنام در محوطه دانشگاه پیام نور تهران تشییع و به خاک سپرده شده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار