پس از 32 سال

خانواده شهید مختاری مزار فرزند شهیدشان را در آغوش کشیدند

خانواده شهید عباسعلی مختاری، شهید تازه شناسایی شده، پس از 32 سال غربت و گمنامی مزار فرزندشان را در آغوش کشیدند.
کد خبر: ۳۱۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷ - 14October 2014

خانواده شهید مختاری مزار فرزند شهیدشان را در آغوش کشیدند

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، صبح امروز سایت مرکزی دانشگاه پیام نور شاهد حضور خانواده ای بود که پس از 32 سال مزار فرزند شهیدشان را در آغوش کشیدند. خانواده شهید عباسعلی (سعید) مختاری در حالی صبح امروز خود را به دانشگاه پیام نور رسانده بودند، که این دانشگاه مملو از حضورعاشقانی بود که خود را برای خوشامدگویی به خانواده این شهید معزز آماده کرده بودند.

پیکر شهید عباسعلی سعید مختاری در سال 87 و مصادف با اربعین حسینی به عنوان شهید گمنام و به رسم امانت در محوطه این دانشگاه در آغوش خاک آرام گرفت و اکنون 6 سال بعد از تدفین و 32 سال بعد از شهادتش در شرق بصره به خانواده اش رسید.

در این مراسم علاوه بر حضور برادران و خواهران این شهید جمع بسیاری از اساتید، دانشجویان، کارکنان و نیز اعضای بسبج دانشکاه پیام نور حضور داشتند و با مدیحه سرایی و اهدای تاج گل از مقام ملکوتی این شهید والامقام تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است شهید عباسعلی (سعید) مختاری فرمانده گروهان امام سجاد (ع) از لشکر 14 امام حسین (ع) در سال 1339 در اصفهان به دنیا آمد و از همان روزهای آغازین جنگ در جبهه ها حضور یافت. شهید مختاری در 15 خرداد 61 در پی عملیات بیت المقدس مجروح شد و در 23 تیر همان سال در مرحله ابتدای عملیات رمضان در شرق بصره از ناحیه سینه هدف گلوله قرار گرفت و خلعت شهادت پوشید.

پیکر این شهید سرافراز از همان زمان در منطقه عملیاتی بصره ماند و با تلاش های کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح و در پی تبادل با اجساد عراقی وارد میهن اسلامی شد.

شهید مختاری در 28 بهمن 1387 و مصادف با اربعین حسینی به عنوان شهید گمنام پس از تشییع در سایت مرکزی دانشگاه پیام نور تهران به خاک سپرده شد.

پیکر این شهید والامقام پس از 32 سال مفقود بودن و از طریق آزمایشات دی ان ای مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله شناسایی و احراز هویت شد و صبح امروز خانوداده این شهید پس از تحمل سالها فراق و اندوه به فرزند شهیدشان رسیدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها