کوروش زارعی :

سعی کردیم اطلاعات تماشاگر را درمورد حضرت معصومه (س) افزایش دهیم

معمولا در تقویم ها می نویسند وفات حضرت معصومه(س)؛ در حالی که چنین نیست و حضرت معصومه (س) به شهادت رسیده اند، ولی متاسفانه کسی از این موضوع مطلع نیست.
کد خبر: ۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱ - 16September 2013

سعی کردیم اطلاعات تماشاگر را درمورد حضرت معصومه (س) افزایش دهیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، کوروش زارعی با نمایش "ماه معصوم" در همایش تئاتر رضوی حضور داشته است، گفت: تماشاگرهای ما تا قبل از دیدن این نمایش شناخت بسیار کمی از شخصیت حضرت معصومه (س) داشتند حتی سیدحسین فدایی حسین که نویسندگی متن نمایشنامه "ماه معصوم" را بر عهده داشت مطالب مکتوب کافی برای پژوهش و تحقیق در اختیار نداشت. نوشته شدن این نمایشنامه و شکل گیری آن، توفیقی است که خود حضرت نصیب ما کردند.

وی افزود: "ماه معصوم" با تصویری از زمان معاصر شروع می شود. همسر جلیل نذری می کند که جلیل با آن نذر مشکل دارد و نمی خواهد که آن انجام شود. جلیل راهی سفر می شود و در جاده خوابش می برد، او در خواب خود را در کاروانسرایی می بیند که در و دیوار کاروانسرا حرف می زنند و شروع به روایت تاریخ می کنند و از نامه ای می گویند که امام رضا(ع) به حضرت معصومه (س) نوشته و ایشان را به ایران دعوت کرده است. 

وی تصریح کرد: معمولا در تقویم ها می نویسند وفات حضرت معصومه(س)؛ در حالی که چنین نیست و حضرت معصومه (س) به شهادت رسیده اند، ولی متاسفانه کسی از این موضوع مطلع نیست. ما سعی کرده ایم در نمایشنامه مان سیر زندگی ایشان تا لحظه شهادت را به اجرا درآورده ایم.

کارگردان نمایش "ماه معصوم" درباره اجرای این اثر در همایش تئاتر رضوی، که روز شنبه - 23 شهریورماه -  در دو نوبت انجام شد، گفت: متاسفانه برای جشنواره و نمایش ها، آن چنان که باید تبلیغات گسترده شهری صورت نمی گیرد، در رادیو و تلویزیون هم اطلاع رسانی کافی و مناسبی در این زمینه وجود ندارد. با این حال جای خوشبختی است که تماشاگران از نمایش ما دیدن کردند و اجرای ما با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد .

زارعی افزود: قراربود که "ماه معصوم" 10 شب اجرای عمومی در شهر مشهد داشته باشد، ولی به دلیل گرفتاری های بازیگرهایمان نتوانستیم این کاررا انجام دهیم. من و گروه این آمادگی را داریم که در هر نقطه از ایران این نمایش را روی صحنه ببریم تا به رسالتمان برای شناخت حضرت معصومه(س) عمل کرده باشیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار