محسن رضایی:

ناامیدی و متزلزل کردن اراده دشمن هدف پدافند غیرعامل در بعد بازدارندگی است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از اهداف پدافند غیر عامل در بعد بازدارندگی این است که استراتژی دشمن را هدف قرار داده و با از بین بردن آن اراده دشمن را متزلزل و حفظ ناامیدی را در او ایجاد کند.
کد خبر: ۳۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶ - 28October 2014

ناامیدی و متزلزل کردن اراده دشمن هدف پدافند غیرعامل در بعد بازدارندگی است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سومین همایش ملی پدافند غیرعامل اظهار داشت: از اینکه امروز میبینیم بخشهای مهمی از سیاستهای کارشناسانه پدافند غیر عامل در سطح کشور اجرایی شده است، خرسندیم؛ زیرا این سازمان با عملکرد مطلوبی که داشته است توانسته خود را با عنوان الگویی برای اجرای سیاستهای کلان کشور مطرح کند.

وی در ادامه با اشاره به آیه «و اعدو لهم مااستطعتم من قوه» افزود: خداوند در این آیه به مومنان میفرماید "قوای خود را تجهیز کنید تا دشمنان اعتقادی و امنیتی از شما بترسند و از ایجاد ناامنی، ظلم و ستم یا تجاوزگری و کشتار علیه شما دوری کنند."

رضایی در ادامه افزود: مساله امنیت همواره در دو بعد قابل بررسی است. یک بعد بحث بازدارندگی است که از وقوع جنگ جلوگیری میکند. بعد دوم این است که وقتی جنگ شروع میشود باید شرایط و ملاحظات را به گونهای در نظر گرفت که کمترین خسارت به کشور وارد شود و دشمن نتواند به اهداف خود دست یابد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه پدافند عامل و غیرعامل در بعد بازدارندگی کاربرد دارند و میتوانند آثار تخریبی تهدیدات دشمن را از بین برده و کاهش دهند، افزود: پدافند غیر عامل، اقدامات امنیتی دفاعی با ابزار غیر مسلحانه است؛ بدین وجه که خودش یک نبرد قبل از نبرد محسوب میشود.

وی افزود: در این نوع نبرد که پدافند غیرعامل برای ما تعریف میکند باید بتوانیم جلوی تهدیدات دشمن و آثار تخریبی آن را هم در زمان جنگ و هم در دوره صلح بگیریم.

رضایی بیان کرد: یکی از اهداف پدافند غیرعامل در بعد بازدارندگی این است که میخواهد استراتژی دشمن را هدف قرار داده و با از بین بردن آن اراده دشمن را متزلزل و حفظ ناامیدی را در او ایجاد کند.

وی افزود: این پدافند غیرعامل است که میتواند دشمن را ناامید و بیآبرو کرده و خجالتزده به خانه خود برگرداند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه پدافند غیرعالم نقش موثری در استقلال دفاعی کشور دارد و امنیت ملی اگر میخواهد روی پای خود بایستد از پدافند غیر عامل شروع کند.

وی ادامه داد: همهٔ مباحث دفاعی در ساخت موشک خلاصه نمیشود و ما هرچند امروز بزرگترین قدرت موشکی و نظامی منطقه هستیم، ولی آنچه این موشکها را کامل میکند، پدافند غیر عامل است. امروز نبرد ارادهها در جریان است و ما باید سعی کنیم اراده دشمن را مأیوس کنیم تا قدرتهای بینالمللی آرزوی بازگشت سیاستهای ایران به پیش از انقلاب را به گور ببرند.

رضایی با بیان اینکه امروز باید امکانات فیزیکی کشور با دفاع ملی آسانسازی شوند، گفت: اگر ما پدافند غیرعامل را در کشور گسترده کنیم، آسیبپذیری کشور کاهش پیدا کرده و مدیریت بحران آسانتر خواهد بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ماجرای اسیدپاشی در اصفهان تصریح کرد: رسانههای خارجی روی این حادثه فضاسازی کرده و عدهای را وادار میکنند روبروی دادگستری اصفهان علیه بسیج شعار بدهند؛ این یعنی حساب و کتابی در کار است.

وی با بیان اینکه نشان دادن چهره ناامن در ایران یکی از اهداف دشمن است، گفت: در این موضوع نیز به پدافند غیرعامل نیاز است و باید لاشخورهای رسانهای و اینترنتی را از این موجسواری پیاده کرد.

رضایی با بیان اینکه تهدیدات روز به روز پیچیدهتر میشود، بیان کرد: امروز دشمنان با پدیده داعش مواجه شدهاند که باعث شده چهره جمهوری اسلامی، چهره مقدسی شود؛ ولی آنها میخواهند با جنگ سایبری این نگاه به ایران را بر هم بزنند؛ پس ما باید با دانش جدید و با بهترین عکسالعمل این موضوع را خنثی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار