سردار احمدی‌مقدم در همایش پدافند غیر عامل:

پدافند غیر عامل ضربات دشمن را کم اثر می‌کند

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه باید توان دفاعی کشور را تقویت کرد تا دشمن فکر تهاجم نداشته باشد، گفت: پدافند غیر عامل ضربات دشمن را کم اثر می‌کند.
کد خبر: ۳۲۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵ - 28October 2014

پدافند غیر عامل ضربات دشمن را کم اثر می‌کند

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «اسماعیل احمدیمقدم» فرمانده نیروی انتظامی در سومین همایش ملی سازمان پدافند غیرعامل اظهار داشت: رویکرد دفاعی ایران متأثر از مکتب اسلام و مبتنی بر عنصر بازدارندگی است.

وی با بیان اینکه بازدارندگی نیاز به آمادگی پیش هنگام دارد، افزود: بازدارندگی در مقوله پدافند غیر عامل بر دو عنصر متکی است؛ اول اینکه در صورت بروز حمله و ایجاد ضربه نتواند بقا و عمق حیات ما را مورد تهدید قرار دهد. یعنی باید به گونهای آماده بود که ضربه اول دشمن به مواضع ما ضربه نهایی و آخر نباشد و دوم اینکه دشمن این مساله را متوجه باشد که در صورت وارد کردن ضربه اول، پاسخ محکمتری را دریافت خواهد کرد.

فرمانده ناجا با اشاره به برخی از صحبتها مبنی بر اینکه اجرای رزمایش و آشکارسازی سلاحها میتواند ابعاد امنیتی داشته باشد و دشمن را از نوع تسلیحات و میزان قدرت آگاه کند، اظهار داشت: دشمن از این طریق در واقع از قوت پاسخگویی ما در صورت ایجاد ضربه آگاه میشود، که این خود نوعی بازدارندگی به حساب میآید.

سردار احمدیمقدم تصریح کرد: پدافند غیر عامل در واقع مأموریت خود را در جلوگیری از ضربات دشمن تعریف کرده و در صورت حمله  آن، ضربات دشمن را کم اثر و یا بی اثر خواهد کرد.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه به اهمیت مساله امنیت بهعنوان یکی از اساسی ترین نیازهای بشری پرداخت و افزود: مساله امنیت به اندازهای برای ملت ما مهم و حیاتی است که مردم حاضرند به خاطر آن از مهمترین ضروریات خود بگذرند و آن را داشته باشند.

وی در تبیین مساله امنیت در عصر حاضر گفت: سرعت پیشرفت تکنولوژی، قدرتطلبی و افزونطلبی برخی از دولتها همگی باعث شده تا نتوانیم تصویر کاملی از مساله امنیت را ترسیم کنیم، و همین مساله باعث شده تا بشر امروز بیشترین هزینهها را برای تحقق امنیت اعمال کند؛ همه این هزینههای نظامی که میبینیم برای پوشش امنیتی و جلوگیری از احساس ناامنی است.

سردار احمدیمقدم با بیان اینکه پدافند غیر عامل میخواهد شرایط بحرانی را پوشش دهد، تصریح کرد: شرایط بحرانی وضعیتی است که در آن امنیت به مخاطره افتاده و در اینجا مهمترین مساله در مرحله اول قدرت پیشبینی تهدید، در مرحله بعد قدرت پیشگیری تهدید و در صورت عدم تحقق این دو مرحله، مرحله مهار و کنترل و در نهایت مرحله تعمیر و بازسازی است، که هرچه میزان اثربخشی پدافند غیر عامل بیشتر باشد شرایط بحرانی در مراحل اولیه قابل کنترل و پوشش است.

فرمانده نیروی انتظامی کشور افزود: در عرصه تحقق اهداف پدافند غیر عامل در کشور باید هر پروژهای را که میخواهد اجرایی شود چند منظوره کرد، و بدین ترتیب موضوع پدافند غیر عامل را از حاشیه به متن آورد.

وی افزود: اگر بتوانیم همه برنامههای دولتی یا غیر دولتی اعم از پروژههای عمرانی و غیره را مشمول پدافند غیر عامل کنیم، به پیشرفتهای قابل ملاحظهای دست مییابیم.

سردار احمدیمقدم با بیان اینکه سازمان پدافند غیر عامل عملکرد مطلوبی داشته است، خاطرنشان کرد: این سازمان موضوع پدافند غیر عامل را به یک گفتمان عمومی در کلیه دستگاههای سیاسی، اجتماعی و حتی امنیتی دفاعی کشور ایجاد کرد.

فرمانده ناجا با اشاره به اثربخشی پدافند غیر عامل در تأسیسات مهم  و حیاتی کشور گفت: وقتی که دشمن به صراحت میگوید "تاسیسات فردو باید تعطیل شود، چون ما نمیتوانیم آن را مورد هدف قرار دهیم"؛ این نشاندهنده کارکرد مناسب پدافند غیر عامل قبل از ایجاد این تأسیسات است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار