سوریه موضوع اصلی نشست سالانه سازمان ملل

در حالی نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل با حضور رهبران و سران کشورهای مختلف جهان امروز آغاز می شود که انتظار می رود سوریه به موضوع اصلی حاکم در این نشست تبدیل شود.
کد خبر: ۳۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶ - 24September 2013

سوریه موضوع اصلی نشست سالانه سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "المنار"، با توجه به اهمیت بحران سوریه برای کشورهای مختلف جهان و اهمیت سرنوشت آن برای منطقه خاورمیانه و برخی قدرت های بزرگ انتظار می رود بحران در این کشور به موضوع اصلی سخنرانی ها و مذاکرات رهبران جهان در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل تبدیل شود.

در این رابطه نگرانی اصلی به نحوه تخریب تسلیحات شیمیایی سوریه متمرکز است؛ انتظار می رود رهبران کشورهای مختلف جهان دیدگاه های خود را در رابطه با موضوع تسلیحات شیمیایی و همچنین تلاش ها و پیشنهادات برای حل بحران بعد از خلع سلاح شیمیایی سوریه بیان نمایند.

با توجه به توافق اولیه امریکا و روسیه در مورد نحوه تخریب تسلیحات شیمیایی سوریه و در شرایطی که اختلافاتی در مورد نحوه برخورد با سوریه در راستای خلع سلاح شمیایی آن در میان قدرت های بزرگ وجود دارد، به نظر می رسد نشست ها و دیدارهای مهمی نیز میان اعضای شورای امنیت و کشورهای تاثیرگذار در بحران سوریه در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی برگزار گردد.

نظر شما
پربیننده ها