امیرنامی در همایش مجلس و دفاع مقدس اعلام کرد:

بازدید 4 میلیون نفر از یادمان‌های عملیاتی از اسفند 91 تا اسفند 92

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: فرهنگ دفاع مقدس در موفقیت همه عرصه ها بروز و ظهور داشته است و اگر امروز ما در علوم پیشرفته ای مانند فضای ماورای جو، نانو، تکنولوژی و علوم هسته ای پیشرفت کرده ایم بی تردید مدیون فرهنگ دفاع مقدس هستیم.
کد خبر: ۳۷۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶ - 29December 2014

بازدید 4 میلیون نفر از یادمان‌های عملیاتی از اسفند 91 تا اسفند 92

به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، امیر سرتیپ دکتر حسن نامی جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در اولین همایش مجلس و دفاع مقدس گفت: اگر بخواهیم در مورد فرهنگ دفاع مقدس صحبت کنیم باید نگاهی به فرمایش امام راحل بیندازیم که بیان فرمودند دفاع مقدس تکرار حرکت امام حسین(ع) است و حرکت حضرت زینب(س) نیز عین حرکت امام حسین(ع) است تا فرهنگ جهاد و شهادت را انتقال دهد.

وی در ادامه به آغاز حمله رژیم بعث عراق اشاره کرد و گفت: صدام در 31 شهریور 59 پشت یک تانک تی 64 قرار گرفت و به سمت ایران به صورت نمادین گلوله ای را شلیک کرد و وقتی به کنار این تانک نگاه می اندازیم مشاهده می کنیم که وزاری خارجه کشور عراق در آن زمان، وزیر دفاع و فرماندهان مرتجع منطقه حضور دارند و در جلوی این تانک جیپی مستقر است که در آن بی سیم های بسیاری تهیه شده بود که وزیر جنگ رژیم بعثی عراق در آن جیپ حضور داشت تا زمانی که خلبانان این رژیم به سمت ایران پرواز می کنند این خبر مسرت بخش را به صدام اطلاع دهند.

وی در ادامه افزود: وزیر جنگ پس از مشاهده هواپیماها به سمت صدام رفت و احترام گذاشت و با رمزی به وی گفت جوانان به سمت ایران حرکت کردند که صدام در این زمان خوشحال و مسرور بیان کرد یک ساعته کمرایران شکسته خواهد شد.

امیرنامی در ادامه تصریح کرد: متن سفر صدام به اهواز که قرار بود پس از شکست ایران صدام در آنجا به سخنرانی بپردازد 16 روز قبل آماده شده بود و در اختیار صدام قرار گرفته در مقابل مردم ایران بخواند.

وی افزود: صدام هم چنین استاندار خوزستان را نیز تعیین کرده و اسامی شهرها را تغییر و نحوه اتصال آب و برق و پست اهواز به عراق را مشخص کرده بود.

امیر نامی بیان کرد: تمام برنامه های لوژستیک صدام نشان داد که باید به اهدافشان می رسیدند و مسیرها را تغییر می دادند ولی وجود ولایت فقیه مانع شده و به گونه ای که نویسنده بزرگ چینی که از فرماندهان این کشور نیز هست گفت یک رهبر می تواند با بکارگیری قدرت مردمی کاری را انجام دهد که نیروهای مسلح با داشتن سازو برگ در صد عملیات موفق می شود.

وی گفت: بار سنگین دفاع مدقس بر دوش ملت ایران و نیروهای مسلح است.

امیر نامی در ادامه تصریح کرد: صدام برای اینکه برنامه های خود را عملیاتی کند برای رسیدن به اهداف خود جداشدن خوزستان را هدف  قرار داده بود به همین دلیل در نظرداشت از موسیان و عین خوش عبور کند و بعد از به دست گیری تنگ فلیه برود و از آنجا به اهواز.

وی بیان کرد: ما با نیروهای رژیم بعثی در جاده اتوبان پل کرخه درگیر شدیم و روزگار تلخ و شیرینی بود تا اینکه توانستیم در عملیات های فتح المبین پیروز شویم.

امیر نامی در ادامه به شهدای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شهدای ما کاری کردند که در طول تاریخ کار آنها بی شمار بود چرا که تا قبل از انقلاب اسلامی هر حرکتی علیه این کشور انجام می شد خاکی از این کشور جدا می شد به گونه ای که3 میلیون 422 هزار کیلومتر از خاک کشوردر دوره های مختلف و در زمان پهلوی (بحرین و قسمت انگشتی ترکیه کنونی) جدا شده بود و 8 سال دفاع مقدس اولین دفاعی بود که خاکی از ملت ایران جدا نشد.

وی با اشاره به دیداری که اعضای ستاد مرکزی راهیان نور با مقام معظم رهبری در 26 اسفند سال گذشته داشتند گفت: در همین جلسه مقام معظم رهبری با اشاره به موضوع تحریف واقعیت و ارزش های دفاع مقدس و دین از فراموشی این ارزش ها نکاتی را بیان فرمودند.

امیرنامی با ارائه آماری از بازدید افراد و گروه های مختلف از یادمان های مناطق عملیاتی در بحث راهیان نور، تصریح کرد: از اسفند 91 تا اسفند 92 چهار میلیون نفر ازیادمان های عملیاتی بازدید کردند که از این میان 9درصد یعنی بالغ بر 60 هزارنفر بازدید زائران خارجی بود و از اسفند امسال پیش بینی می شود که 2 میلیون و 200 هزارنفر از جبهه های عملیاتی بازدید کنند.

امیر نامی افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با وجود 31 اداره کل درمراکزاستانی کشور بیش از 12 میلیون نفر از افراد مختلف را در برنامه های آموزشی و فرهنگی درتمام این ادارات کل شرکت داده است و از این میان 73 درصد افراد 15 تا 35 سال هستند.

جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در رابطه با نقش مجلس و نمایندگان مجلس در رابطه با نشر آثارو ارزش های دفاع مقدس تاکید کرد: فرهنگ دفاع مقدس درموفقیت همه عرصه ها بروز و ظهور داشته است و اگر امروز ما در علوم پیشرفته ای مانند فضای ماورای جو، نانو، تکنولوژی و علوم هسته ای پیشرفت کرده ایم بی تردید مدیون فرهنگ دفاع مقدس هستیم.

انتهای پیام/ م.س

نظر شما
پربیننده ها