عزیزی در گفتگو با «دفاع پرس»:

اقتصاد مقاومتی آلارمی به دشمن، برای برون رفت ایران از تحریم ها است

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: باید با تسویه بودجه با نرخ فروش نفت به دنیا آلارم دهیم که اگر می خواهند با کاهش قیمت نفت ایران را تحت فشار بگذارند، هدفشان بیهوده است.
کد خبر: ۳۷۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳ - 10January 2015

اقتصاد مقاومتی آلارمی به دشمن، برای برون رفت ایران از تحریم ها است

قاسم عزیزی، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، گفت: ما باید با تسویه بودجه با نرخ فروش نفت به دنیا آلارم دهیم که اگر می خواهند با کاهش نفت ایران را تحت فشار بگذارند هدفشان بیهوده است.

وی افزود: اگر بتوانیم در بعد مصرف هزینه، هزینه های خود را هدفمند کنیم و اقتصاد مقاومتی را در بودجه درنظر بگیریم قطعا نرخ قیمت فروش هر بشکه نفت خام ما رقمی پایین تر از قمیتی که در بودجه آورده شده است خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس در ادامه خطاب به مسئولان اوپک و مقامات کشورهای نفت خیز، گفت: مسئولان و گردانندگان اوپک باید تصمیم بگیرند که تا آمریکا و همپیمانشان در منطقه اموال مردم را به یغما نبرند و مقامات کشورهای نفت خیز برای حراست از منابع خدادادی باید در خصوص کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی به فکر راهکارهای جدی باشند.

عزیزی با بیان این مطلب اعضای کمیسیون تلفیق قطعا قمیت واقعی را برای فروش هر بشکه نفت خام در بودجه در نظر خواهند گرفت، گفت: اگر قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یابد دولت می تواند در لایحه متمم، برای اصلاح قیمت ارائه کند.

نماینده مردم شازند در مجلس با اشاره به لایحه تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و لایحه رفع موانع تولید، گفت: این دو لایحه لازم است که اسباب کار اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی را فراهم کند و دولت همچنین در بودجه سالانه اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی را در نظر گرفته ولی لازم است که توسط اعضای کمیسیون تلفیق این موضوع تقویت شود تا مناطق مختلف بتوانند  با توجه به توانمندی های منطقه ای تولیدات مورد نیاز و اساسی کشور را تولید و پس از تأمین نیازهای داخل  به بازارهای منطقه و جهان این تولیدات صادر شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها