لغو سفر آسیایی اوباما متعاقب مشکلات داخلی امریکا

کاخ سفید اعلام کرد سفر هفته آینده باراک اوباما به کشورهای مالزی و فیلیپین به دلیل اختلافات کنونی امریکا در مورد بودجه این کشور لغو شده است.
کد خبر: ۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۷ - 02October 2013

لغو سفر آسیایی اوباما متعاقب مشکلات داخلی امریکا

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "نیویورک تایمز"، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد باراک اوباما رئیس جمهور امریکا سفر هفته آینده خود به دو کشور آسیایی مالزی و فیلیپین را به دلیل مشکلات سیاسی داخلی امریکا در مورد بودجه این کشور و تعطیلی ادارات دولتی لغو کرده است.

به گفته "کارنی" سخنگوی کاخ سفید "جان کری" وزیر خارجه امریکا هیئت این کشور برای سفر به مالزی و فیلیپین را رهبری خواهد کرد.

گفتنی است به دلیل اختلافات میان جمهوری خواهان و دموکرات ها کنگره امریکا موفق به تصویب طرح بودجه کشور نشد و این امر منجر به تعطیلی دولت امریکا و متعاقب آن خانه نشینی 800 هزار کارمند دولت این کشور شده است.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی کاخ سفید قرار است اوباما زمانی که برای شرکت در نشست سران کشورهای آسیای جنوبی به اندونزی می رود از دو کشور مالزی و فیلیپین نیز دیدار نماید و برای وی ممکن نیست در دوران کنونی که دولت امریکا با تعطیلی مواجه شده است، کشور را ترک نماید.

شایان ذکر است طی سال های اخیر به دلیل رویکردهای کنونی سیاست خارجی امریکا با هدف کنترل نفوذ چین، منطقه جنوب و شرق آسیا برای امریکا اهمیت زیادی یافته است و دولت امریکا در پی آن است با نزدیک شدن به این کشورها از نفوذ فزاینده چین جلوگیری نماید.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار