"گزارش روز "دفاع پرس/

سکوت غرب درقتل 3 دانشجوی مسلمان؛ کشتار فلسطینی های مسلمان این بار در آمریکا

قاتل آمریکایی، 3 تن از شهروندان مسلمان، عرب و فلسطینی را برای قتل انتخاب کرده است که جز دانش‌شان سلاح دیگری با خود حمل نمی‌کردند.
کد خبر: ۴۱۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵ - 14February 2015

سکوت غرب درقتل 3 دانشجوی مسلمان؛ کشتار فلسطینی های مسلمان این بار در آمریکا

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، پلیس آمریکا جسد سه جوان دانشجو به نام های «ضیاء شادی برکات» 23 ساله و همسرش «اویُسر محمد ابوصالحه» به همراه خواهر وی «رزان محمد ابوصالح» را که هر سه با شلیک گلوله از ناحیه سر در شهر 'چیل هیل' در کارولینای شمالی به قتل رسیده بودند، در پارکینگ پیدا کرده است.

 «کریک استفان هیکز» 46 ساله، متهم به قتل این سه جوان دانشجو در بازداشت پلیس به سر می برد.

 همسر متهم به قتل می گوید وی به خاطر دعوا بر سر پارکینگ آنها را به قتل رسانده و «تنفر مذهبی» انگیزه آن نبود است.

دولت آمریکا در قبال قتل مسلمانان سکوت می کند

آمریکاییها برای مرگ ضیاء، یسر و رزان فلسطینیتبار  یک دقیقه سکوت کردند اما سکوت دولت آمریکا وارد پنجمین روز خود شده است. حال موج اعتراض به سکوت عامدانه مقامات و رسانههای غربی در مقابل کشتار ۳ دانشجوی مسلمان آمریکایی در کارولینای شمالی که با انگیزههای آشکار ضد اسلامی صورت گرفته است به پایتختهای ایالات متحده و بریتانیا هم رسیده است.

افشای ماهیت نژاد پرستانه جنایت چپل هیل

این در حالی است که مسلمانان آمریکا از نخستین نشانههای روند بازپرسی از قاتل سفیدپوست این دانشجویان، امید اندکی به دستگاه قضایی و پلیس فدرال ایالات متحده برای افشای ماهیت اسلامهراسانه یا دستکم نژادپرستانه بودن این جنایت و حتی محاکمه در خور متهم دارند. در همین حال هزاران تن در مراسم تشییع جنازه ضیاء شادی برکات 23 ساله، دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه کارولینای شمالی، همسر 21 سالهاش «یسر محمد ابو صالحه»  و خواهر زن 19 سالهاش «رزان» شرکت کردند.

 اما آنچه در نخستین جلسه بازجویی قاتل مطرح شد خیلیها را نگران کرده است، چرا که پلیس فدرال تا اینجا اعلام کرده قتل صرفا به خاطر دعوا بر سر جای پارک میان هیکس و همسایههای مقتولش بوده است و تنفر مذهبی یا نژادی نقشی در آن نداشته است! به گزارش اسکاینیوز، چهارشنبه گذشته جمعیت زیادی که بیشتر آنها را مسلمانان تشکیل میدادند و بسیاریشان از دیگر شهرهای آمریکا آمده بودند در تشییع این 3 دانشجو و فعال مسلمان فلسطینیتبار شرکت کردند. محمد ابو صالحه، پدر یسر و رزان در این مراسم اعلام کرد قاتل این 3 جوان مسلمان که همسایهشان بوده است چندی پیش آنها را صرفا به خاطر اینکه مسلمان بودهاند تهدید کرده بود. او  از مقامات آمریکایی خواست درباره دلیل کشته شدن فرزندانش و اینکه آیا تعصب دینی انگیزه اصلی قتل آنها بوده است، تحقیق کنند.

سکوت بیبیسی

اما به دنبال این تشییع باشکوه، واشنگتن و لندن هم شاهد تظاهراتی علیه بیتفاوتی رهبران آمریکا و انگلیس به این اقدام اسلامهراسانه در قیاس با سر و صدایشان درباره حمله به مجله فرانسوی شارلیابدو بودند. روز پنجشنبه در لندن، صدها انگلیسی در اعتراض به پوشش حداقلی کشتار 3 دانشجوی مسلمان آمریکایی توسط بیبیسی در مقابل دفتر این شبکه به تظاهرات پرداختند. سازماندهندگان این تظاهرات به نحوه پوشش خبری کشتار چپلهیل کارولینای شمالی معترض بوده و اعلام کردند بیبیسی در مقایسه با پوشش حوادث شارلیابدوی پاریس، سکوت پیشه کرده است. شامگاه پنجشنبه نیز صدها تن از ساکنان واشنگتن برای ابراز همدردی با خانواده 3 دانشجوی مقتول در اعتراض به بیعدالتی صورت گرفته تجمع کردند. شرکتکنندگان در این تجمع برای این 3 قربانی تعصب و نفرت، یک دقیق سکوت کردند و همچنین برای شادی روح آنها دعا کردند

واکنشهای جهانی

این اعتراضات در حالی برگزار میشود که دولت آمریکا به کشته شدن وحشیانه این سه مسلمان در کارولینای شمالی واکنشی نشان نداده است. این بیتفاوتی کاخ سفید و دادگستری ایالات متحده با  انتقادات جهانی مواجه شده است. در شبکههای اجتماعی نیز  از پوشش رسانهای این خبر در سطح جهانی انتقاد شده و منتقدان با ایجاد هشتگ «حیات مسلمانان هم مهم است» گفتهاند رسانههای بینالمللی اهمیت کافی به قتل این 3 دانشجوی مسلمان ندادهاند. جنایت هیکس ـ که به گفته خودش همیشه دهها سلاح آماده به شلیک حمل میکرده ـ حتی توسط «ریچارد داوکینز» فیلسوف خدانشناس شهیر انگلیسی که مرشد او است به این شکل در صفحه توئیتر داوکینز مورد انتقاد قرار گفته است:«چگونه یک انسان میتواند قتل شیطانی 3 مسلمان جوان را محکوم نکند».
 
القدسالعربی:  مسلمانان هدف هستند

اما روزنامه القدسالعربی چاپ لندن در سرمقاله خود با عنوان «کشتار فلسطینیها با شلیک به سر... این بار در آمریکا» واکنشی خشمگینانه به انگیزههای احتمالی جنایت داشت: «قتل ضیا، رزان و یسر در حادثه چپلهیل با خود عوامل و نشانههای سمبلیک بسیار خطرناکی دارد که بر زندگی مسلمانان، اعراب و فلسطینیان تاثیر میگذارد. قاتل آمریکایی، 3 تن از شهروندان مسلمان، عرب و فلسطینی را برای قتل انتخاب کرده است که جز دانششان سلاح دیگری با خود حمل نمیکردند. شهروندانی بودند که توسط دولت اسرائیل از خانه و کاشانهشان کوچانده شده بودند. همان اسرائیلی که آخرین دولت نژادپرست در جهان محسوب میشود و تلاش میکند خود را دولتی یهودی بنامد تا در پوشش آن به کشتار جمعی دیگران بپردازد. همان اسرائیلی که از حمایت غرب سکولار، آزاد و دموکراتیک نیز برخوردار است.

قاتل آمریکایی با انتخاب دانشجویان جوان و بیگناه که در طلب علم بودند برای قتل، میخواست ما مسلمانان را متذکر جملهای از قرآن کند «من قتل نفسا بغیر نفس أو فساد فیالأرض فکأنما قتل الناس جمیعا- هر کس یک انسان را بکشد بدون اینکه او کسى را کشته باشد یا فسادى در زمین کرده باشد مثل این است که همه مردم را کشته است» آیهای (آیه 32 سوره مائده) که بیانگر این نکته است که حق ما است اینگونه تفسیر کنیم که آنچه در زمین علیه مسلمانان به عنوان یک جمعیت صورت میگیرد به عنوان اقدامی علیه  کل بشریت است و چه بسا دایره این تفسیر را فراختر و اینگونه تعبیر کنیم  که پس ضرورتا هدف قرار دادن فلسطینیها، هدف قرار دادن جماعتی بزرگتر که فلسطینیها به آن انتساب دارند یعنی مسلمانان است».

انتهای پیام/ح
 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار