دکتر دارابی در مراسم تجلیل از مدیران و فعالان رسانه ملی :

شبکه تلویزیونی با موضوع تخصصی دفاع مقدس افتتاح می شود

دکتر علی دارابی گفت: امروز وظیفه مبرم داریم فرهنگ را به درستی منتقل کنیم و در بحث مربوط به دفاع مقدس مساله جوانان و مخاطب باید به صورت جدی در برنامه سازی ها مورد توجه قرار بگیرد.
کد خبر: ۴۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۶ - 21October 2013

شبکه تلویزیونی با موضوع تخصصی دفاع مقدس افتتاح می شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دکتر علی دارابی معاون سیمای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در مراسم تجلیل از مدیران و فعالان رسانه ملی در هفته دفاع مقدس گفت: واقعیت این است اگر در این هفته به مقوله دفاع مقدس می پردازیم یک فصل آن تجلیل از خانواده شهدا، رزمندگان و جانبازان است. اما بخش اعظم آنچه ما در رسانه برگزار می کنیم نیازمند بازخوانی فرهنگ دفاع مقدس است که حیات طیبه را برای انقلاب پدید آورد.

معاون سیمای سازمان صدا و سیما گفت: گفتمان دفاع مقدس مبتنی بر ایثار، خداباوری، توکل، توسل بر اهل بیت و از خودگذشتگی است. در واقع بازخوانی و روایت درست دفاع مقدس امروز برای نسل جوان ما یک ضرورت مبرم است. اگر در زمانی که فرماندهان دفاع مقدس حضور دارند فرهنگ دفاع مقدس را به درستی تعیین نکنیم شاهد تحریف آن در آینده خواهیم بود؛ چنانکه امروز نیز با حضور فعالان دفاع مقدس شاهد تحریف هایی هستیم.

دارابی افزود: تاویل ها و تعبیرهای شخصی از عظمت امام راحل می شود و امروز وظیفه مبرم داریم فرهنگ را به درستی منتقل کنیم. در بحث مربوط به دفاع مقدس مساله جوانان و مخاطب باید به صورت جدی در برنامه سازی ها مورد توجه قرار بگیرد تا ما بتوانیم این مهم را دنبال کنیم.

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: در حوزه سیما برای مناسبت های مختلف از جمله دفاع مقدس تدارک گسترده ای داشتیم. در این هفته هم به لحاظ کیفی و هم کمی برنامه های جدید و نوآوری انجام شد و در زمینه پویانمایی، مستند، انیمیشن و بازخوانی و روایت امسال کارهای فاخری در زمینه دفاع مقدس اتفاق افتاد.

دکتر علی دارابی در پایان  با اشاره به این موضوع که امسال توجه ویژه ای را به نقش مهندسی در جنگ داشتیم افزود: توجه به بحث دفاع مقدس و برنامه سازی جز راهبردهای ماست. در پازل شبکه صدا و سیما جای شبکه ای مبتنی بر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بیداری اسلامی خالی بود که ان شاالله این شبکه تلوزیونی به طور آزمایشی در آینده ای نه چندان دور کار خود را شروع خواهد کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار