نخستین یادواره شهدا و ایثارگران پرستاری برگزار می شود

رئیس شورای عالی نظام پرستاری از برگزاری اولین یادواره شهدا و ایثارگران پرستاری در محل بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) در دارخوین خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۴۸۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۴ - 22October 2013

نخستین یادواره شهدا و ایثارگران پرستاری برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، یعقوب جعفری رئیس شورای عالی نظام پرستاری، اظهار داشت: این یادواره از طریق بسیج جامعه پزشکی کشور و با همکاری سازمان نظام پرستاری، بنیاد شهید و امور ایثارگران ، وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی بقیه الله (عج) و آبادان و سایر نهادها در روز چهارشنبه ششم آذرماه امسال برگزار می شود.


وی ادامه داد: چهار کمیته فرهنگی، علمی، اجرایی، اطلاع رسانی و روابط عمومی برای انجام امور مختلف یادواره تشکیل شده که ضمن درخواست از پرستاران برای ارسال مقالات، محورهای علمی یادواره را در هشت محور تعیین کرده اند.


جعفری، نقش ایثار و شهادت در سلامت معنوی، نقش پرستار و پرستاری در دفاع مقدس، نقش پرستار در تحکیم بهداری رزم در دفاع مقدس، خاطرات و تجربیات پرستاری در دفاع مقدس، شهدای پرستاری در دفاع مقدس و ویژگی ها و خصوصیات آن، پرستاری در تروماهای جنگی، پرستاری در جنگهای نوین و گستره حضور پرستاران در دفاع مقدس (از خط مقدم تا مراکز درمانی عقبه) را از محورهای تعیین شده برای مقالات برشمرد.


دبیر نخستین یادواره شهدا و ایثارگران پرستاری یادآور شد: مدعوین این جشنواره، حدود ۳۵۰ نفر از پرستاران سراسر کشور هستند و قرار است علاوه بر برنامه های عمومی، سخنرانی، ارائه مقاله، برپایی نمایشگاه و ... از تعدادی از خانواده های ایثارگران پرستاری تقدیر شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار