هفتاد و یکمین بیمارستان صحرایی سپاه در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

هفتاد و یکمین بیمارستان صحرایی سپاه در ادامه "طرح شهید شوشتری" در منطقه محروم کورین سیستان و بلوچستان راه اندازی شد.
کد خبر: ۶۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۰ - 11November 2013

هفتاد و یکمین بیمارستان صحرایی سپاه در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، به همت نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیمارستان صحرایی تخصصی و فوق تخصصی از صبح امروز در بخش کورین سیستان و بلوچستان با حضور جمعی از فرماندهان نظامی و مسئولان استانی راه اندازی شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد اخوان، معاون بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح هفتاد و یکمین بیمارستان صحرایی سپاه در مناطق محروم کشور هستیم، گفت: از مهر ماه سال 1388 تا کنون نیروی زمینی سپاه در نقاط مختلفی از کشور بیمارستان صحرایی راه اندازی کرده و نخستین بیمارستان صحرایی در سیستان و بلوچستان نیز در مهر ماه سال 88 با حضور شهید شوشتری مورد بهره برداری قرار گرفت.

معاون بهداری نیروی زمینی سپاه، یادآور شد: مبتکر استقرار بیمارستانهای صحرایی شهید شوشتری بوده است.

وی افزود: در سال 88 برنامه ریزی نیروی زمینی سپاه این بود که با توجه به نیاز سنجی نیازهای درمانی مردم که از سوی قرارگاه قدس صورت میگرفت، 14 بیمارستان صحرایی مستقر کند که در حال حاضر این بیمارستانها در حال خدمات دهی هستند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار اخوان ادامه داد: تاکنون 480 هزار نفر از خدمات تخصصی این بیمارستانها استفاده کردهاند و 2473 نفر نیز تحت عمل جراحی قرار گرفتهاند.

وی با بیان اینکه بیمارستانهای صحرایی نیروی زمینی سپاه هم خدمات تخصصی ارائه میدهند و هم خدمات فوق تخصصی، گفت: بخشهای اتاق عمل، بستری، اورژانس، رادیولوژی، آزمایشگاه، سی تی اسکن، داروخانه و قسمتهای مختلفی که برای یک بیمارستان تعریف شده در این بیمارستانهای صحرایی وجود دارد.

معاون بهداری نیروی زمینی سپاه، خاطر نشان کرد: امروز با افتتاح این بیمارستان صحرایی، مرحله دوم استقرار بیمارستانهای صحرایی آغاز شد.

وی افزود: در مرحله دوم و تا پایان سال جاری، 4 بیمارستان دیگر مستقر میشود و تا پایان سال 93 و اتمام مرحله سوم جمعاً 28 بیمارستان صحرایی راه اندازی خواهد شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار اخوان، تصریح کرد: بیمارستان صحرایی که امروز افتتاح شد تا یک هفته مشغول خدمات دهی خواهد بود، اما طبق تشخیص تیم درمانی اگر فردی نیاز به طول درمان داشته باشد، وی از خدمات درمانی رایگان در بیمارستانهای نبی اکرم (ص) زاهدان، بیمارستان امام حسین (ع) مشهد و بیمارستان بقیه الله (عج) تهران بهرهمند خواهد شد.

وی با بیان اینکه 35 پزشک و متخصص در این بیمارستان صحرایی مشغول ارائه خدمات به بیماران هستند، ادامه داد: این بیمارستان صحرایی ظرفیت پذیرش 10 هزار نفر را در روز دارد.

معاون بهداری نیروی زمینی سپاه، تصریح کرد: در این بیمارستان از تجهیزات روز مبتنی بر فناوریهای نوین و همچنین از نیروی متخصص و کارآمد استفاده میشود و علاوه بر این فضای بیمارستان نیز طبق استاندارد های جهانی ساخته شده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد اخوان یاد آور شد: در تاسیس این بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی استان سیستان و بلوچستان، بیمارستان نبی اکرم (ص) زاهدان، فرمانداری استان زاهدان، بخشداری، روسای طوایف و ریش سفیدان و خود مردم نیز همکاری داشتهاند.

نظر شما
پربیننده ها