رئیس پلیس راهور انتظامی خبر داد؛

شروع طرح‌های ترافیک نوروزی از ۲۴ اسفند/ پیش‌بینی افزایش ۵۷ درصدی تردد‌ها در ایام نوروز

سردار هادیانفر از شروع طرح‌های ترافیک نوروزی از ۲۴ اسفند خبر داد و گفت: طبق پیش‌بینی پلیس تردد‌ها در ایام نوروز ۵۷ درصد افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۵۰۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲ - 27February 2022

شروع طرح‌های ترافیک نوروزی از ۲۴ اسفند/ پیش‌بینی افزایش ۵۷ درصدی تردد‌ها در ایام نوروزبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «سید کمال هادیانفر» رئیس پلیس راهور انتظامی صبح امروز (یکشنبه) در نشست طرح‌های ترافیکی نوروز ۱۴۰۱ با بیان اینکه پلیس و دستگاه‌های حاضر در این جلسه، وظیفه ارائه خدمات به مسافرین دارد، اظهار داشت: ۹۶ درصد حمل و نقل در جاده‌ها صورت می‌گیرد و در ایام و اعیاد مختلف مسئولیت برقراری امنیت برعهده پلیس است.

وی ادامه داد: پلیس و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان به صورت شبانه‌روز در ۲۱۳ هزار کیلومتر راه‌های کشور به مسافرین خدمات‌رسانی می‌کنند.

سردار هادیانفر افزود: در تمامی ایام به خصوص نوروز همه ساله وظایف سنگینی برعهده داریم و دستگاه‌ها آنچه که قانون برای آن‌ها تکلیف کرده باید وظایف خود را انجام دهند.

رئیس پلیس راهور انتظامی گفت: طرح نوروز ۱۴۰۱، از ۲۴ اسفند شروع و تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ ادامه خواهد شد و باید به صورت منسجم کاهش آسیب‌ها و حوادث ناشی از تصادفات را رقم بزنیم.

سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: آنچه شاخص عملکرد ما را نشان می‌دهد مدیریت ترافیک روان، تسهیل در تردد و کاهش حوادث و تصادفات است.

رئیس پلیس راهور انتظامی با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی کشور تصادفات است، اظهار کرد: سالیانه ۱۷ هزار نفر در شهر‌ها و جاده‌ها جان خود را از دست می‌دهند؛ تصادفات هشت درصد از تولید ناخالص کشور را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰، ۱۲۳ درصد افزایش تردد نسبت به سال ۱۳۹۹ داشتیم، تصریح کرد: پیش بینی ما افزایش تردد ۵۰ تا ۵۷ درصد است و در بیشترین محور‌ها بار سنگین ترافیکی خواهیم داشت.

سردار هادیانفر با بیان اینکه تمرکز ما باید بر مسیر‌های اصلی باشد تا بتوانیم از حوادث پیشگیری کنیم، افزود: متاسفانه ناوگان ناایمن در محور‌های فرعی و روستایی تردد می‌کنند و شاهد ۱۲ درصد حوادث در این‌ محور‌ها هستیم.

رئیس پلیس راهور انتظامی ادامه داد: ۵۱ درصد فوتی‌ها در سر صحنه جان خود را از دست می‌دهند که نیازمند پیشگیری و آموزش هستیم؛ شش درصد حین انتقال به بیمارستان و ۴۳ درصد در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند که در زمان کرونا این آمار افزایش داشته است.

وی با اشاره به حضور کاروان‌های راهیان نور در مسیر‌های جنوبی و غربی گفت: به دلیل حجم تردد‌ها باید توجه بیشتری به یادمان‌ها شود و استقرار ما باید براساس پایش تصادفات باشد.

سردار هادیانفر تاکید کرد: در تمامی حوادث ناوگان حمل و نقل جایی که خسارت ندادیم به دلیل بستن کمربند بوده است و در ایام نوروز این موضوع به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

رئیس پلیس راهور انتظامی گفت: ۶۶ هزار و ۷۱۵ نفر در طرح ترافیک نوروزی حضور خواهند داشت؛ همچنین ۲۱ هزار دستگاه‌های لجستیکی و هفت هزار و ۴۷ پایگاه ثابت و سیار آماده ارائه خدمات به مسافرین است.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار