نشست مشترک کشورهای عربی در رابطه با اوضاع سوریه

در حالی نشست اعضای اتحادیه عرب برای بررسی اوضاع سوریه در روزهای آتی برگزار خواهد شد که پیش از آن قرار است رئیس ائتلاف شورشیان سوریه به منظور جلب حمایت بیشتر به برخی کشورهای عربی منطقه سفر کند.
کد خبر: ۵۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۳ - 31October 2013

نشست مشترک کشورهای عربی در رابطه با اوضاع سوریه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "خبرگزاری فرانسه"، در حالی که پس از تلاش های دیپلماتیک اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه انتظارها برای تعیین زمان دقیق کنفرانس ژنو 2 افزایش یافته است، به نظر می رسد کشورهای عربی و ائتلاف شورشیان سوریه تلاش دارند با بررسی اوضاع هماهنگی لازم را برای اجرای اهداف خود فراهم نمایند.

 در این رابطه "نبیل العربی" دبیر کل اتحادیه عرب اعلام کرد وزیران امور خارجه کشورهای عضو این اتحادیه قرار است طی نشست مشترکی در روز یکشنبه موضوع سوریه و وضعیت بحران این کشور را پیش از تعیین زمان دقیق برگزاری کنفرانس صلح ژنو 2 مورد بررسی قرار دهند.

گفتنی است طی هفته گذشته و در جریان سفر منطقه ای اخضر ابراهیمی، رهبران برخی از اعضای اتحادیه عرب با این مقام سازمان ملل در رابطه با بحران سوریه و چگونگی برگزاری مذاکرات صلح دیدار و گفتگو کردند.

اما در کنار این تحرکات دیپلماتیک آنچه مهم به نظر می رسد به سفر رئیس ائتلاف شورشیان سوریه به برخی از این کشورهای عربی قبل از برگزرای نشست آنها بر می گردد. طبق اخبار منتشر شده قرار است "احمد الجربا" رئیس ائتلاف شورشیان  سوریه از امروز سفر خود به چند کشور عربی را با سفر به عربستان آغاز نماید و از برخی کشورهای دیگر حوزه خلیج فارس و همچنین اردن به عنوان یکی از کشورهای حامی شورشیان دیدار نماید.

در این رابطه می توان بیان داشت با توجه به شرایط کنونی بحران سوریه، درخواست برای حمایت بیشتر از شورشیان و هماهنگی در رابطه با موضوع مذاکرات صلح هدف اصلی این رهبر گروه های شورشی از سفر به شورهای عربی باشد.
 

نظر شما
پربیننده ها