ندرلو مطرح کرد

استحکام بین هنرمندان کشورهای مختلف با جشنواره هنر مقاومت

برگزاری جشنواره هنر مقاومت به صورت بین‌المللی باعث می‌شود تا دفاع هشت ساله ما به بهترین شکل به هنرمندان کشورهای دیگر منتقل شود.
کد خبر: ۵۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۰ - 02November 2013

استحکام بین هنرمندان کشورهای مختلف با جشنواره هنر مقاومت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "مصطفی ندرلو" هنرمند شرکت کننده در بخش نقاشی سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت با انتقاد از کم توجهی و حمایت بسیار کمی که از هنرهای تجسمی میشود، اظهار داشت: به طور کلی در کشور ما حمایت کمی از هنرهای تجسمی میشود و توجه به این هنر نسبت به دیگر هنرها بسیار کم است. برپایی چنین جشنوارهای باعث گسترش هنرهای تجسمی و معرفی فرهنگ مقاومت میشود و بسیار قابل تقدیر است.

وی افزود: نمادهایی که در نقاشیهایم استفاده کردم منحصر به محل یا فرهنگ خاصی نیست و سعی کردم این نمادها  فراتر از محدوده جغرافیایی ما عمل کند. سعی کردم از نمادهایی استفاده کنم که برای مخاطبان جوامع و قشرهای مختلف آشنا باشند و بتوانند مفهوم اصلی اثر را دریافت کنند.

این نقاش و هنرمند مطرح کشور با تاکید بر اهمیت جشنواره مقاومت افزود: برپایی سه دوره جشنواره هنرمقاومت تاثیرات بسیارخوبی در معرفی فرهنگ و مفهوم مقاومت گذاشته است. مفهوم مقاومت توسط این جشنواره به بهترین شکل ممکن منعکس میشود و بازتاب مییابد.

ندرلو با اشاره به مشکل بودن نقل و انتقال آثار نقاشی و یا طرحهای حجمی کمتر و حضور کمترهنرمندان خارجی در این بخش تصریح کرد: برگزاری این جشنواره به صورت بینالمللی باعث میشود تا دفاع هشت ساله ما به بهترین شکل به هنرمندان کشورهای دیگر منتقل شود. برخلاف آثار نقاشی، امکان نشر و انعکاس بخش کاریکاتور بیشتر بوده و بازتاب بیشتری هم در جشنواره خواهد داشت.

وی افزود: برگزاری جشنواره جهانی هنرمقاومت عامل بسیار مهم و تاثیرگذاری برای گسترش هنرهای تجسمی است. هر نمایشگاهی که در زمینه هنرهای تجسمی برپا میشود میتواند عامل بسیار موثری برای بهتر شدن و گسترش این هنر در جامعه باشد.

نظر شما
پربیننده ها