شیخ زکزاکی: جمهوری اسلامی، الگوی مسلمانان است/ سعودی مجری اوامر آمریکا و انگلیس است

رهبر شیعیان نیجریه با بیان اینکه کشورها به ویژه مسلمانان از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفتند، تأکید کرد که عربستان به نیابت از آمریکا و انگلیس علیه شیعیان نیجریه وارد عمل شد.
کد خبر: ۵۴۹۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸ - 11October 2022

شیخ زکزاکی: جمهوری اسلامی، الگوی مسلمانان است/سعودی مجری اوامر آمریکا و انگلیس استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه، در یک گفت‌وگوی تفصیلی با شبکه خبری العالم، به نهضت شیعیان در این کشور، نقش عربستان سعودی و به ویژه شخص محمد بن سلمان ولیعهد سعودی علیه آنان و حمایتهای جمهوری اسلامی ایران از شیعیان و مظلومان جهان به ویژه در نیجریه پرداخت.

زکزاکی با بیان اینکه الحمدلله در جمهوری اسلامی ایران، می بینیم که دولت و مردم همه با ما هستند، گفت: دولت و مردم هر کاری که در توانشان هست، در حمایت از مظلومیت ما انجام می‌دهند، تظاهرات و اجلاس ها و همایش هایی برگزار کردند و رسانه‌ها، شبکه ارزشمند شما، هر آنچه را که در توانشان بود، انجام دادند، و ما از آن ها به این خاطر تشکر می کنیم و از دولت که تنها در کنار ما بوده و هنوز هست، تشکر می کنیم.

وی ادامه داد: مردم الگو را در جمهوری اسلامی ایران دیدند؛ همواره می‌گویم که برخی از کشورها که اسلامی نیستند، مانند نیکاراگوئه که از ایران الگو گرفتند؛ به طوری که قدرت با مردم است و مزدوران را به خارج سوق دادند و در هائیتی ودالیا را بیرون کردند، در فیلیپین هم مارکوس را بیرون کردند، همه این ها نتایج انقلاب اسلامی در ایران بود، زیرا به این مساله پی بردند که قدرت در نزد دولت نیست، قدرت در نزد مردم است.

رهبر شیعیان نیجریه با بیان اینکه کشورها به ویژه مسلمانان از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفتند، تصریح کرد: گسترش مدرسه اهل بیت که قبل از انقلاب ناشناخته بود. این از نتایج انقلاب اسلامی است. وقتی که در زندان بودم، پی بردم که کارگران در زندان شیعیان را به خوبی می‌شناسند، پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی با آن ها صحبت می کردیم، متوجه شدیم که [تا چه میزان نسبت به ایشان] شناخت دارند.

زکزاکی درخصوص نقش عربستان سعودی در کشتار مسلمانان نیجریه گفت: ولیعهد عربستان در گفتگویی با نیویورک تایمز با لحن تهدیدآمیزی گفته بود که در آفریقا جنبشی شبیه حزب الله را سرکوب کرده و مانع از آن شده اند که زکزاکی، رهبر این جنبش حکومت اسلامی مشابه آنچه که در ایران هست را تشکیل دهد.

وی همچنین تأکید کرد: به اعتقاد ما عربستان، عامل اصلی حرکت نبوده است، بلکه به نیابت از آمریکا و انگلیس عمل کرده و اوامر واشنگتن و لندن را اجرا کرده است، اما این دو کشور حاضر نشده‌اند بهای این حرکت را بپردازند بلکه عربستان را مجبور به این کار کرده‌اند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار