در مراسم بزرگداشت شیخ زکزاکی در دانشگاه تهران مطرح شد؛

پیام رهبر شیعیان نیجریه به دانشجویان بسیجی؛ مقاومت شما برای ما افتخار است

مراسم بزرگداشت شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه در دانشکده الهیات دانشگاه تهران برگزار شد و در این مراسم پیام رهبر شیعیان نیجریه خطاب به دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران قرائت شد.
کد خبر: ۵۶۳۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹ - 26December 2022

برگزاری مراسم بزرگداشت شیخ زکزاکی در دانشگاه تهرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مراسم بزرگداشت شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه در دانشکده الهیات دانشگاه تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پیام شیخ زکزاکی خطاب به دانشجویان بسیجی دانشکده الهیات دانشگاه تهران از سوی عمر شعیب آدامز نماینده شیخ زکزاکی قرائت شد.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

این باعث خشنودی بنده است که کلماتی را به درخواست شما بیان می‌کنم هر چند که من شایسته نیستم این کلمات را بیان می‌کنم. این شما هستید که باید بنده را نصیحت کنید؛ چرا که شما برای ما الگو و افتخار هستید و کسانی هستید که جانتان را در راه امت گذاشته اید و فداکاری می‌کنید. خداوند گام هایتان را استوار گرداند و نگهدارتان باشد.

این را بدانید که شما جان خود را در راه نجات امت وقف و خرج کرده‌اید و شما یاران حضرت صاحب العصر والزمان ارواحنا له الفداء هستید که ما بی وقفه در انتظارشان هستیم و شما آن کسانی هستید که شرایط را برای آمدن او فراهم می‌کنید. مقاومت شما برای ما افتخار است.

ناصر التسافی عضو تیم پزشکی شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه در ادامه این مراسم گفت: در سال ۲۰۱۵ که دولت به خانه شیخ زکزاکی حمله کرد تا به شیخ آسیب بزند ما در آنجا سپر انسانی درست کردیم تا مانع دستگیری او شویم من در مسیر همراهی با شیخ زکزاکی تیر خوردم و ۱۱ ماه هم زندانی شده‌ام.

وی عنوان کرد: زمانی که شیخ زکزاکی برای معالجه به هند منتقل شد بنده این افتخار را داشتم تا او را همراهی کنم و در آنجا متوجه شدم که شیخ و همسرش به چه بیماری‌هایی مبتلا شده‌اند. از آن زمان تاکنون من جز تیم پزشکی شیخ زکزاکی بوده‌ام. تمام این بیماری‌ها نیازمند رسیدگی جدی است، اما دولت جلوی درمان شیخ و همسرش را گرفته است.

التسافی گفت: شیخ زکزاکی به ۱۱ بیماری مبتلا شده و سریع باید به آن‌ها رسیدگی شود. اولین بیماری جدی شیخ وجود عارضه در دهلیز چپ قلب شان است و تاکنون هم تجریه دو سکته را داشته است. حداقل دو مورد از بیماری‌های شیخ زکزاکی در قلب شان نیازمند جراحی است، اما دولت مانع این جراحی‌ها شده و این بیماری‌ها در آینده ممکن است خطرناک باشند.

وی بیان کرد: در گردن و کتف شیخ زکزاکی هم مشکلات جدی وجود دارد که نیازمند جراحی هستند، ولی دولت نیجریه به شیخ اجازه نمی‌دهد. قرنیه چشم چپ شیخ هم با گلوله آسیب دیده و چشم ایشان مصنوعی است، اما به لطف خداوند ظاهر نامتعارفی در چشم شان مشاهده نمی‌کنیم. در چشم راست هم شیخ با مشکل حادی مواجه است و ممکن است به کوری شان منجر شود، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده، ولی اگر اقدامات درمانی صورت نگیرد ممکن است بینایی شان را از دست بدهند.

التسافی اظهار کرد: دست چپ و پای چپ شیخ زکزاکی به خاطر شکستگی دارای پلاتین است و جمعا در کل بدن شیخ ۵۳ ترکش وجود دارد که بیشتر در قسمت فوقانی بدنشان قرار گرفته اند. تلاش‌های زیادی برای خارج کردن ترکش‌ها از بدن شیخ انجام شده و در نهایت ۵۳ ترکش باقیمانده البته پزشکانی در هند و ایران هستند که می‌توانند این ترکش‌ها را خارج کنند، اما دولت نیجریه مانع این کار می‌شود. با وجود این همه بیماری‌ها معجزه است که شیخ می‌تواند کار‌های خود را انجام دهد.

وی افزود: در مورد همسر شیخ نیز بیماری‌های وجود دارد که نیازمند مراقبت ویژه هستند که یکی از آن‌ها ساییدگی کشکک پا است و با خاطر این بیماری با ویلچر حرکت می‌کند. همسر شیخ هم ۱۱ بیماری دارد که اگر درمان نشوند ممکن است با مشکل مواجه شود. در پهلوی همسر شیخ ترکش وجود دارد، ولی نمی‌تواند این ترکش را خارج کند؛ البته اگر مداوای همسر شیخ از سوی پزشکان هندی و ایرانی صورت بگیرد او درمان می‌شود؛ اما دولت به او اجازه درمان نمی‌دهد.

التسافی اظهار کرد: همسر شیخ زکزاکی در قسمت روده و پانکراس نیز دچار بیماری است؛ البته او هپاتیت هم دارد، ولی هیچ کس دلیل اصلی این بیماری را نمی‌داند و ممکن است هپاتیت او به دلیل اصابت گلوله و سرب موجود در آن باشد.

وی بیان کرد: هر کس دیگری به غیر از شیخ و همسرش بود با وجود این بیماری‌ها قطعا مشکلات بیشتری پیدا می‌کرد و به درمان بیشتری نیاز پیدا می‌کرد، اما شیخ و همسرش به خواست خدا وضعیت خیلی خوبی دارند.

التسافی تصریح کرد: دولت می‌ترسد اگر شیخ به ایران و هند برای درمان برود و اگر بهبود یابد و برگردد مانند امام به فرانسه رفت و پس از بازگشت شان انقلاب اسلامی پیروز شد یک انقلاب اسلامی دیگر در نیجریه محقق شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار