پیام رهبر نهضت اسلامی نیجریه به مناسبت هفتمین سالگرد فاجعه زاریا

شیخ زکزاکی به مناسبت هفتمین سالگرد شهادت جمعی از شیعیان نیجریه در حسینیه بقیه‌الله (عج) شهر زاریا با صدور پیامی ضمن محکوم کردن این جنایت یاد و خاطره شهدای این فاجعه را گرامی داشت.
کد خبر: ۵۶۱۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴ - 13December 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، در مراسم گرامیداشت هفتمین سالگرد شهادت جمعی از عزاداران امام حسن عسکری (ع) در فاجعه شهر زاریا که در حرم مطهر روضوی برگزار شد پیام شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر نهضت اسلامی نیجریه قرائت شد.

متن پیام به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

هفت سال از حادثه زاریا می‌گذرد، حادثه‌ای که نمی‌دانم چگونه آن را توصیف کنم، به زبان انگلیسی این یک قتل عام واقعی است که ما در زبان هوسا به آن «کسن‌کیاشی» می‌گوییم.

بزرگداشت این قتل عامی که در شهر زاریا انجام شد امسال، با روزهای شهادت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) همزمان شده است.

در سرشماری سال قمری، در روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه جمادی‌الاولی از شهادت ایشان (حضرت فاطمه) یاد می‌کنیم؛ که در حال حاضر با تاریخ‌های ۱۲، ۱۳ و ۱۴ دسامبر مصادف شده است. بنابراین تسلیت ما در دو قسمت می‌آید، به همین دلیل شهادت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) را تسلیت گفته و می‌گویم: «اعظم الله أجورنا و أجورکم بمصابنا بالزهراء (سلام‌الله‌علیها)»

شکی نیست که در بلاهایی که بر مؤمنان می‌آید برای آن‌ها ارزش بزرگی قرار دارد. آنچه بر ما گذشته است، باعث گسترش دعوت در نیجریه و در سایر نقاط جهان شده است. فرض بر این است که کسانی که این کار را انجام داده‌اند، کمک کردند که این دعوت به همه جا برسد. بعد از کاری که کردند، معلوم شد که حقیقت گسترش یافته است، گویا اکنون جامعه دعوت را به خوبی درک کرده است، دعوت واقعی انجام شده و بیشتر هم فراگیر شده است.

همانطور که در تصاویر، نحوه تجمعات اعضای نهضت اسلامی را در مناسبت‌های مختلف مشاهده می‌کنیم؛ الان در شهرها و روستاها این اتفاق گسترش و رونق پیدا کرده است. مثلاً امسال در روز عاشورا و بزرگداشت این روز، وقتی که شهرها را شمارش کردند و نامش را فرستادند، هر شهری که در آن مراسم عزاداری برپا شده بود، وقتی که شهرهای بزرگ و کوچک را به همراه روستاهای داخل آن‌ها حساب کردیم، متوجه شدیم که در بیش از ۶۰۰ نقطه از شهرهای مختلف اجتماع عزاداران برگزار شده است. همه جا اجتماعات و تظاهرات عاشورا برگزار شده بود. می‌بینید که مردم این دعوت را می‌شنوند و روز به روز در حال گسترش و رونق است.

این اقدام، نتیجه قتل عامی است که در زاریا کرده‌اند، هرچند که این واقعه جنایتی غم‌انگیز، تلخ و دلخراش بود، جایی که به مدت سه روز به مردم حمله شد و مردان، زنان و کودکان کشته شدند.

کشتارها و شرارت‌هایی انجام دادند؛ حتی آن‌ها بر روی بدن افراد زیادی نفت ریختند و آن‌ها را آتش زند، به جز آن‌ها کسانی بودند که هنوز زنده و یا مجروحان بودند.

الحمدالله خداوند متعال این قدرت را دارد که عاقبت کسانی را که باعث این جنایت شده‌اند را ختم به شر کند.

جامعه، آسیب‌دیدگان و ناظران از راه دور و نزدیک از جمله ظالمینی که این کار را انجام داده‌اند، اگر درک داشته باشند، متوجه خواهند شد که این یک درس بزرگی است که خداوند متعال بر همه امور ناظر است و برای آنچه بخواهد انجام دهد اختیار دارد.

الحمدالله هر اقدامی که انجام داده‌اند نتیجه آن را به چشم خود دیده‌اند و به هیچ یک از اهداف خود نرسیده‌اند و در آینده نیز نخواهند رسید اما این رخداد برای ما برکات خوبی به همراه داشته است. بنابراین، وقتی تاریخ را می‌خوانید، در واقع می‌بینید که این فقط تاریخ نیست که گذشته است، هنوز هم می‌تواند تکرار شود، اگر ما مسیر صحیح و درست را دنبال کنیم.

خدا را شکر که می‌کنیم که ما را جزو کسانی قرار داد که برای بازگرداندن دین پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و اهل‌بیت ایشان برگزیده است.

ما از شما تشکر می‌کنیم و امیدواریم که این همایش‌ها به یادگار بماند و در سال‌های آینده نیز در یادها بماند و این باعث احیای دین در قاره آفریقا بشود، ان‌شاءالله.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار