در اکران خصوصی«خاکستر و برف» با حضور مادران شهدا عنوان شد؛

سهرابی: «خاکستر و برف» کمترین کار در برابر عظمت مادران شهداست

کارگردان فیلم سینمایی «خاکستر و برف» گفت: این فیلم کمترین کاری بود که می‌توانستیم در برابر عظمت صبوری مادران شهدا انجام دهیم.
کد خبر: ۵۵۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳ - 18October 2015

سهرابی: «خاکستر و برف» کمترین کار در برابر عظمت مادران شهداست

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، فیلم سینمایی «خاکستر و برف» ساخته روحاله سهرابی در سالن سینما تئاتر بهاران با حضور عوامل فیلم برای مادران شهدای مفقوداثر اکران خصوصی شد.

پس از اکران فیلم مادر شهید بهروز صبوری روی سن آمد و گفت: من بعد از 31 سال بچهام را پیدا کردهام؛ روزی قصد زیارت مشهد مقدس را داشتم که خبر پیدا شدن فرزندم را به من دادند، مهیای سفر بودم که این خبر آمده بود و همه میگفتند سفرم را به وقت دیگری موکول کنم اما من گفتم باید اول به پابوس امام هشتم بروم و بگویم فرزندم فدای شما.

وی با بیان این نکته که جوان جواهر و ستون خانه است ادامه داد: بهروز من سال آخر علوم انسانی میخواند وقتی مانع او برای اعزام به جبهه شدم گفت " اگر من نروم و دیگری هم نرود، چه کسی باید دفاع کند".

مادر شهید صبوری تشریح کرد: وقتی پیکر فرزندم را آوردند بند کفنش را باز کردم، خواستم سرش را روی قلبم بگذارم تا آرام شوم اما دیدم فرزندم سر ندارد و گفتم فدای اباعبدالله. خواستم دستش را روی سرم بگذارم، دیدم دست هم ندارد باز گفتم فدای ابالفضل العباس. فرزند من وقتی به جبهه رفت 45 کیلو بود وقتی برگشت 5 کیلو استخوان شده بود.

وی گفت: فرزند من در امام زاده حسن دفن است و بعد از 31 سال 19 ماه است خواب راحت دارم. پیدا شدن فرزند من فقط دل من را شاد نکرد بلکه هزاران مادر این مرز و بوم خوشحال شدند.

روحاله سهرابی کارگردان این اثر سینمایی خیلی کوتاه گفت: 2سال از تولید این اثر میگذرد و اولین باری است که در برنامهای حضور دارم که برای حضور در آن برنامه استرس دارم. این فیلم کمترین کاری بود که میتوانستیم در برابر عظمت صبوری مادران شهدا انجام دهیم. قطعاً این فیلم دربرابر عظمت مادران شهدا شوخی بیش نیست.

وی ادامه داد: امیدوارم این فیلم و از این دست فیلمها گاهی تلنگری به ما بزند که پا در چه مسیری میگذاریم و کجا پا گذاشتهایم.

فرهاد گلی تهیه کننده این اثر سینمای نیز در ادامه این برنامه روی سن آمد و در سخنانی کوتاه بیان کرد: آنچه در توان داشتیم را در طبق اخلاص گذاشتیم تا این فیلم کار شود. امیدواریم مسئولین حمایت کنند تا از این دست فیلم ها کار کنیم. تنها حامی ما در این فیلم بنیاد روایت فتح بود البته هدف ما دیده شدن این فیلم بود که با حضور امروز خانوادههای شهدا این امر محقق شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها